ظاهرا قرار نیست داستان سرمربی ایتالیایی استقلال به این زودی‌ها به پایان برسد و در حالی که هواداران این تیم انتظار داشتند استراماچونی دیروز و در دیدار این تیم برابر شاهین بوشهر روی نیمکت آبی‌ها بنشیند، او حتی به ایران هم نیامد و در فاصله حدود یک ساعت مانده به آغاز مسابقه نیز با یک پیغام ویدئویی شوک دیگری به استقلالی‌ها وارد کرد.

جمعه شب و در برنامه «ورزش از نگاه دو» اعلام شد طلب استراماچونی از استقلال بالاخره به حساب او واریز شده و این مبلغ روز دوشنبه (فردا) از سوی مرد ایتالیایی قابل‌برداشت است. در ادامه اسماعیل خلیل‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال نیز گفت: «مطالبات استراماچونی به مبلغ 160هزار یورو را به سرکنسولگری ایران در ترکیه دادیم تا به سفارت ایران در ایتالیا انتقال داده شود. استراماچونی حساب جدیدی باز کرد و فکر کنم صبح دوشنبه پول او وصول خواهد شد و در حسابش قرار می‌گیرد. مشاور ورزشی ما در شهر رُم است تا با وکیل استراماچونی صحبت کند. او دو بحث داشت که نخست قراردادش از دو سال تبدیل به یک سال شود و دوم اینکه مطالبات او 108 هزار یورو نبوده و 160هزار یورو است که من این پول را از حساب شخصی خودم پرداخت کردم. به تعهدات خودمان عمل کرده‌ایم و فکر کنم استراماچونی به استقلال بازگردد.»

استراماچونی پیش از این بارها اعلام کرده بود به محض دریافت تاییدیه بانک مبنی بر واریز این مبلغ به حسابش، با اولین پرواز راهی تهران می‌شود و حتی سخنگوی وزارت ورزش نیز که پیش از این از بازگشت قطعی او به تهران خبر داده بود، دیروز در توئیتی نوشت: «واریز یکصدو‌شصت هزار یورو، استراماچونی بعدازظهر جمعه و در آخرین ساعت کاری که امکان اعلام‌وصول واریز پول تمام شده بود، شماره حساب می‌دهد و بانک هم اعلام می‌کند دوشنبه در حساب او خواهد نشست. حالا چرا اینقدر دیر نمی‌دانم! ما به قول‌مان عمل کردیم و قرارمان هم جمعه بود.»

حالا در حالی که استقلالی‌ها معتقدند به تعهدات خود در قبال سرمربی خود عمل کرده‌اند اما مرد ایتالیایی به جای اینکه دیروز تیمش را در دیدار با شاهین بوشهر هدایت کند، حاشیه دیگری برای آبی‌ها ایجاد کرد و در ویدئویی که منتشر کرد، گفت: «من اینجا هستم تا توضیحاتی را درباره اخبار اشتباه و گمراه‌کننده چند روز اخیر بدهم؛ هم در رسانه‌های ایران و هم در رسانه‌های جهان. از زمانی که مجبور شدم  بعد از پنج ماه حضور به دلیل مشکلات، تهران را ترک کنم هر روز به دنبال راه‌حلی برای بازگشت و شروع مجدد در این تیم بودم تا بتوانم همراه بازیکنان و هواداران آبی باشم که عاشقانه آنها را دوست دارم. با همه تلاش و خواست من هیچ اقدام موثری از سوی باشگاه صورت نگرفته است. باید تاکید کنم هیچ چیز، هیچ چیز از سوی باشگاه در این مدت صورت نگرفته است و من دیگر سرمربی استقلال نیستم. این برای من و وکلای من خوب نیست که تلاش می‌کنند این موضوع را پیش ببرند. دیگر نمی‌توانم با این شرایط کنار بیایم. دیگر نمی‌توانم با این شرایط که وجهه ما را تخریب کرده است، کنار بیایم. نمی‌دانم این افراد واقعا به من در استقلال نیاز دارند یا خیر ولی من دیگر از این شرایط خسته شده‌ام. از همه بازیکنانم که هر روز با هم در ارتباط هستیم می‌خواهم هر طور شده امروز برنده شوند. من همیشه استقلالی می‌مانم و امیدوارم استقلال را در صدر ببینم.»

  چه کسی در پشت صحنه است؟

پس از انتشار این صحبت‌ها، خلیل‌زاده این دلخوری استراماچونی را ناشی از یک سوءتفاهم دانسته که مطمئنا حل می‌شود. در این شرایط سرگیجه هواداران آبی پس از حدود 10 روز همچنان ادامه دارد و در این دو راهی مشخص نیست باید به صحبت‌های کدام یک از طرفین ماجرا بیشتر اعتماد کنند؛ مربی ایتالیایی که تیمش را در بهترین شرایط سال‌های اخیر رها کرده و به کشورش برگشته یا مدیران باشگاه که با بدقولی‌های پیاپی در قبال وعده‌هایی که به استرا دادند، مقدمات این بحران بزرگ در باشگاه خود را فراهم کردند.

پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد یک فرد ایرانی در پشت صحنه عامل اصلی این ماجرا و تناقض‌های مداوم در مواضع استراماچونی است و اگر او صلاح بداند ممکن است همین امروز دوباره موضع مربی ایتالیایی تغییر کرده و پیام «ایران منتظرم باش» را دوباره اعلام کند!