در جدیدترین این تحلیل‌ها «جردن بلفورت»، معروف به «گرگ وال‌استریت» که زمانی نسبت به ارزهای دیجیتال شک داشت، با گذشت زمان موضع خود را به‌ویژه در مورد آینده «بیت‌کوین» تغییر داد. «جردن بلفورت» یکی از شخصیت‌های آمریکایی است که ابتدا در دنیای بورس معروف شد ولی شهرت او به قدری زیاد بود که در نهایت به عنوان یک شخصیت برجسته در زمینه موفقیت و رشد فردی شناخته می‌شود. او با بقیه شخصیت‌های برجسته کمی فرق دارد. وی اکنون چندین دیدگاه در مورد آینده‌ بیت‌کوین ارائه داده است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
مقررات و سازمان‌های نظارتی به رشد «بیت‌کوین» کمک می‌کنند
از نظر «بلفورت»، وقتی هنوز قوانین کامل و دقیقی در مورد رمزارزها وجود ندارد، فرصت بسیار خوبی برای افزایش ارزش پادشاه رمزارزها به‌وجود می‌آید. «گرگ وال‌استریت» به ‌عنوان کسی که از مدت‌ها قبل حامی سرسخت قوانین و مقررات در حوزه کریپتو بوده، اکنون باور دارد «بیت‌کوین» در محیطی که قوانین آن به ‌درستی تعریف شده باشد به‌ خوبی رشد خواهد کرد. «بلفورت» از فعالان بازار که قوانین را مانع رشد دارایی‌های رمزارزی می‌دانند، انتقاد کرد. او می‌گوید: نبود مقررات، زمینه‌های اساسی و مهم را برای گسترش کلاهبرداری در فضای ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند.
ارزش «بیت‌کوین» به صفر نمی‌رسد
«جردن بلفورت» ابتدا دیدگاهی محتاطانه در مورد بیت‌کوین داشت زیرا ارزش آن را واقعی نمی‌دانست. براساس گزارش «فین‌بولد»، «بلفورت» اعتقاد داشت ارزش پادشاه رمزارزها به ‌دلیل ویژگی‌هایی که امکان کلاهبرداری را فراهم می‌کند، به صفر خواهد رسید. اکنون «بلفورت» پس‌ از مشاهده احیای ارزش بیت‌کوین بعد از پایان دوره زمستان رمزارزها در سال ۲۰۱۸، نظر خود را تغییر داد و مواردی مثل سقوط اکوسیستم ترا لونا (LUNA)، باور او را به قابل‌اطمینان بودن بیت‌کوین تقویت کرد. «بلفورت» می‌گوید: «من قبلا از رمزارزها متنفر بودم و همچنان به همه حرف‌هایی که سال ۲۰۱۷ درمورد کریپتو اعلام کردم، غیر از صفر شدن ارزش آن، باور دارم. در واقع در مورد صفر شدن ارزش بیت‌کوین اشتباه می‌کردم، زیرا دید کاملی از آن نداشتم.»
«بیت‌کوین» باوجود کلاهبرداری‌ها همچنان خریدوفروش می‌شود
«بیت‌کوین» با شروع زمستان رمزارزها در سال ۲۰۲۲، بخش قابل‌توجهی از ارزش خود را از دست داد. علاوه‌براین، سال گذشته شاهد اتفاقات مهمی مثل سقوط LUNA و فروپاشی صرافی FTX بودیم. به‌هرحال، «بلفورت» می‌گوید: آشفتگی در فضای رمزارزها نباید باعث شود سرمایه‌گذاران بیت‌کوین یا اتریوم را کنار بگذارند. وی پیش‌ از این بیت‌کوین و اتریوم را به‌ عنوان مهم‌ترین دارایی‌های رمزارزی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت اعلام کرده بود. بلفورت می‌گوید: «سقوط FTX و کلاهبرداری‌های مرتبط با رمزارزها به این معنی نیست که بیت‌کوین را به‌طور کامل نادیده بگیرید و انتظار صفر شدن ارزش آن را داشته باشید. همین موضوع درمورد اتریوم نیز صدق می‌کند.» با وجود چشم‌انداز خوش‌بینانه بلفورت در مورد رمزارزها، باید در نظر داشته باشید مجموعه‌ای از عوامل مختلف از جمله مقررات، پذیرش و عوامل مرتبط با اقتصاد کلان و غیره بر آینده بیت‌کوین تاثیر دارند.
آخرین وضعیت بازار «کریپوکارنسی»
با این حال ارزش «بیت‌کوین» در چند روز گذشته در حال تثبیت بوده است زیرا این ارز دیجیتال پرچمدار همچنان در محدوده قیمتی ۲۹ هزار دلار معامله می‌شود. علی‌رغم عملکرد فوق‌العاده «بیت‌کوین» در چند ماه اول سال ۲۰۲۳، به نظر می‌رسد بیت‌کوین در مورد مسیر آینده خود مطمئن نیست. میانگین متحرک حیاتی ۵۰ روزه برای بیت‌کوین که روی ۲۷هزار دلار قرار گرفته، تا حدودی از این ارز دیجیتال پشتیبانی کرده، در نتیجه، منجر به رالی با هدف شکستن سطح مقاومت حیاتی ۳۰ هزار دلار شده است با این حال، اگرچه بازار کریپتو در حال حاضر خوش‌بینانه به نظر می‌رسد اما هنوز احتمال رد این قیمت وجود دارد.
در اوایل این هفته، قیمت بیت‌کوین دوباره به بالای ۳۰ هزار دلار رسید که ماکسیمالیست‌های بیت‌کوین را بسیار هیجان‌زده کرد و به‌‌طور اتفاقی، جهش حاشیه‌ای قیمت به سرعت با اخبار مربوط به خروج بازیگران اصلی ارزهای دیجیتال به دلیل عدم اطمینان نظارتی از ایالات‌متحده فراموش شد. این امر منجر به کاهش ارزش بیت‌کوین شد، زیرا با ۳۰ هزار دلار خداحافظی کرد و تا ۲۶هزار دلار معامله شد. ماکسیمالیست‌ها به‌‌طور افراطی فقط به بیت‌کوین اعتقاد دارند و فکر می‌کنند تنها رمزارزی که در آینده باقی می‌ماند بیت‌کوین است و سایر ارزهای دیجیتال از بین می‌روند. براساس اوضاع کنونی، حرکت اخیر قیمت بیت‌کوین ضعیف است و به نظر نمی‌رسد نگرش خوش‌بینانه، برای عبور از منطقه مقاومت کلیدی بعدی کافی باشد. اگر بیت‌کوین بتواند با موفقیت از سطح قیمت فعلی ۲۹ هزار دلاری خود دفاع کند، تنها در این صورت می‌توان افزایش طولانی‌مدت جدیدی را پیش‌بینی کرد.
قیمت «بیت‌کوین» بیشتر کاهش می‌یابد؟
از سوی دیگر، حجم معاملات آتی
(معاملات آینده) بیت‌کوین ۹ برابر بیشتر از معاملات اسپات (معاملات لحظه‌ای) بیت‌کوین است و در نتیجه بازار نسبت به تغییرات قیمت مستعدتر شده است. به گفته کارشناس برجسته بازار که در توئیتر به نام مستعار «مارتون» نامیده می‌شود، حجم معاملات در بازار آتی تقریبا ۹۰۰ هزار در روز ثبت شده در حالی که حجم معاملات آتی تقریبا ۱۰۰ هزار است. دلیل اصلی این نابرابری عظیم، طبق تحلیل «مارتون»، این است که صرافی بایننس اخیرا معاملات نقطه‌ای بدون کارمزد خود را در اکثر جفت‌های رمزنگاری خود غیرفعال کرده است. این مورد به نوبه خود منجر به کاهش قابل توجهی در حجم معاملات نقدی بیت‌کوین شده است که این نسبت را از بین می‌برد و باعث می‌شود از همگام‌سازی خارج شود. علاوه بر این، وی اشاره کرد که در زمان‌های گذشته که نسبت تسلط بیت‌کوین در مقایسه با دوره قبل از آن بالا بود، تقریبا هفت برابر به بالا نزدیک بود و فقط یک بار در جولای ۲۰۲۱ نزدیک به پایین شد. در یادداشت‌های پایانی، وی جسورانه بیان می‌کند که دوره‌ای از نوسانات شدید را شاهد خواهیم بود.