اقتصادبازار: : رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پژوهشگران اصفهانی اثر محافظتی سیب قرمز بر گلبول های سفید خون را به اثبات رساندند.
محسن مینائیان اظهار داشت: نتایج یک تحقیق در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نشان داد که سیب قرمز از آثار مخرب عوامل الکلیله کننده (مخرب) در بدن انسان پیشگیری می‌کند. رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اثر پیشگیری کننده سیب قرمز از آثار مخرب عوامل الکلیله‌کننده، ادامه داد: سیب قرمز به عنوان یک فرآورده مکمل برای پیشگیری از آثار مخرب مواد الکلیله کننده است. وی اصفهان اعلام کرد: در این پژوهش ابتدا سیب قرمز به صورت ورقه‌های نازک خشک و تبدیل به پودر شد و سپس با عصاره‌های مختلف آن به مرحله آزمایش رسید.
مینائیان با اشاره به اینکه سیب منبعی غنی از مواد معدنی، ویتامین‌های C، گروه B و غیره است، اضافه کرد: این میوه در برابر استرس اکسیداتیو دارای خواص آنتی اکسیدان و محافظت کننده ژنی است. وی گفت: هدف از انجام این مطالعه بررسی اثرات محافظت ژنتیکی عصاره‌های مختلف به دست آمده از سیب قرمز در برابر ژنی از بدن که به وسیله مواد مخرب شیمیایی همچون متیل متان سولفات آلوده شده، است که در این تحقیق عصاره‌های سیب قرمز به شکل مخلوطی از مواد شیمیایی یا در قالب هیدرو الکلی یعنی آمیخته‌ای از آب و الکل و در حالت سوم به صورت آبکی تهیه شد. رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی بیان داشت: هزینه اجرای این طرح تحقیقاتی ۳۰ میلیون ریال بوده است.