اقتصادبازار: نایب رییس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان گفت: با ارزيابي اكوسيستم اصفهان از سوي نهادهاي بين المللي، نقاط ضعف و قوت كسب و كار براي فعالان اقتصادي مشخص مي شود.
کوروش خسروی در سومین جلسه کمیسیون آموزش اتاق اصفهان، خواستار ارزیابی اکوسیستم اقتصادی استان از سوی نهادهای بین المللی مرتبط شد و گفت: مشخص شدن جایگاه کسب و کار استان اصفهان می تواند نقاط مثبت و ضعف این فضا را برای فعالان اقتصادی و مسئولین استان مشخص کند. وی تصریح کرد: وقتی چالش ها و مشکلات فضای کسب و کار از دیدگاه بین المللی مشخص شود، بهتر می توان اقدام موثر در این زمینه انجام داد.
خسروي، اصفهان را یکی از بهترین اکوسیستم های اقتصادی در ایران برشمرد و تاكيد كرد: ارزیابی این اکوسیستم از سوی نهادهای بین المللی مرجع می تواند زمینه جذب سرمایه گذاران و کارافرینان سایر کشورها را به اصفهان فراهم کند.
نایب رییس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان صدور مجوزهای مورد نیاز یک کسب و کار، توجه به تحقیق و توسعه، نیروی انسانی متخصص و دارا بودن اینترنت پرسرعت را از معیارهای اکوسیستم اقتصادی برشمرد. وي خواستار معرفی کارآفرینان موفق استان اصفهان که فعالیت خود را از نقطه زیرصفر آغاز کردند، شد و گفت: داستان زندگی کارآفرینان می توانند انگیزه ایی برای جوانان باشد تا کارآفرینی را جدی بگیرند.