به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، در این دیدار فرزاد پیلتن با اشاره به ظرفیت بازار کنیا به عنوان دروازه ورود محصولات ایرانی به شرق آفریقا، به مرور آخرین وضعیت روابط تجاری ایران و کنیا و تاثیرات منفی تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا بر کاهش صادرات به این کشور در سال جاری پرداخت.

وی در ادامه با تاکید بر ظرفیت‌های جدید صادراتی کشور به کنیا به بررسی برنامه‌های دفتر عربی آفریقایی در خصوص فعال کردن این ظرفیت‌ها اشاره کرد و خواستار مشارکت و همکاری سفارت ایران در نایروبی در معرفی طرف‌های کنیایی و ویژگی‌های بازار کشور فوق و همچنین رفع موانع فراروی صادرات به بازار مذکور شد.
مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: صادرات ایران به کنیا در سال ۱۳۹۸ حدود ۳۰ میلیون دلار بوده است. قیر، فرش و کفپوش، مصالح ساختمانی، کشمش، ماکارونی عمده‌ترین محصولات صادراتی ایران به کنیا و محصولاتی مانند چای، دانه‌های روغنی از محصولات عمده وارداتی ایران از کنیا هستند.

جعفر برمکی، سفیر ایران در نایروبی نیز با قدردانی از دعوت به عمل آمده توسط رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از هیات کنیایی به ریاست استاندار استان بومت کنیا و همکاری دفتر عربی آفریقایی در زمینه پذیرش این هیات، با اشاره به وجود ظرفیت‌های افزایش روابط تجاری دو کشور، آمادگی سفارت ایران در کنیا جهت همکاری در این زمینه را اعلام کرد.

گفتنی است، هیات تجاری از کنیا به ریاست استاندار استان بومت طی هفتۀ آینده وارد کشور می‌شوند.