اقتصاد بازار: نخستین سمینار سازه مینار گروه نرم افزاری سازه 23 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار مدیر عامل گروه نرم افزاری سازه در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری این همایش طی 23 اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های بین المللی رایزن تهران، گفت: قرار است این سمینار سازه مینار بعد از تهران در سایر استان های کشور برگزار شود.
به گفته محمدرضا جمشیدیان به احتمال زیاد سازه مینار اصفهان، بعد از ماه رمضان برگزار خواهد شد که تاکنون حدود 120 نفر برای شرکت در آن ثبت نام کرده اند.
وی با یادآوری اینکه برپایی این سمینار رایگان است، افزود: در سازه مینار تهران از 360 نفر ثبت نام کننده، 150 نفر دانشجوی مهندسی ساختمان هستند.
مدیر عامل گروه نرم افزاری سازه با بیان اینکه زمان شروع به کار گروه طراحان سازه از سال 69 و زمان شکل گیری این مجموعه از سال 74 بود، تاکید کرد: سرمایه گذاری در حوزه فناوری بسیار مطلوب و دارای سود بالایی است به خصوص اینکه در ایران جوانان مستعدی برای فعالیت در حوزه نرم افزاری وجود دارند.
وی در ادامه گفت: از سال 87 تا به امروز توسط نرم افزارهای سازه بیش از 400 میلیون متر مربع در کشور ساخت و ساز شده است.
جمشیدیان با اشاره به اینکه سازه 90 نرم افزار ترسیم نقشه برای سازه های بتن آرمه است، اظهار کرد: این نرم افزار هم اکنون توسط بخش قابل توجهی از مهندسین سازه در ایران مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه از سال 86 که اولین ایده ساخت نرم افزار سازه 80، ویرایش قبلی سازه 90 شکل گرفت و تا امروز هزاران نفر از این نرم افزار استفاده می کنند، افزود: در این 24 سال گروم نرم افزاری سازه، فراز و نشیب های زیادی را برای توسعه خود طی کرده است.
مدیر عامل گروه نرم افزاری سازه با اشاره به برخی از قابلیت های این نرم افزار اشاره کرد و گفت: نقشه های هوشمند، امکان مدیریت طول میلگردهای تقویتی، شیت چینی اتوماتیک، تغییرات نقشه ها با یک کلیک از طریق متدلوژی SED و ... در سازه های ساختمانی است.
وی با تاکید بر اینکه این نرم افزار در سطح بین المللی جایگاه بالایی دارد، تصریح کرد: صادرات این نرم افزار به خارج از کشور در برنامه های آتی این شرکت قرار دارد.