اقتصاد بازار: رییس اتاق بازرگانی اصفهان سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی را دو زمینه توسعه روابط اقتصادی اصفهان و بادن ورتمبرگ برشمرد وگفت: بخش صنعت و خدمات استان اصفهان پذیرای سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی شرکت های آلمانی است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار سید عبدالوهاب سهل آبادی در نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و بادن ورتمبرگ آلمان که با حضور هیات 35 نفری آلمانی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد ،افزود: بخش صنعت استان اصفهان روابط دیرینه ای با شرکت های آلمانی داشته است و همواره تلاش شده این روابط تقویت شود.
وی اضافه کرد: پس از امضای برجام بین ایران و کشورهای 5+1 فرصت مناسبی برای توسعه همکاری های اقتصادی اصفهان و آلمان پیش آمده و امیدواریم شرکت های آلمانی از این فرصت استفاده کنند.
وی حضور دومین هیات از این ایالت طی دو سال گذشته در استان اصفهان را فرصتی مغتنم برای توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری اصفهان و بادن ورتمبرگ دانست.
سهل آبادی استان اصفهان را صنعتی ترین استان کشور برشمرد و گفت: فولاد، نساجی، صنایع غذایی، صنایع فلزی و مصالح ساختمانی از جمله بخش های فعال و توانمند استان اصفهان است که می تواند زمینه همکاری مشترک با شرکت های آلمانی را فراهم کند.
رییس بنگاه های کوچک و متوسط تولیدی ایالت بادن ورتمبرگ در این نشست گفت: سعی و تلاش هیات تجاری ایالت بادن همکاری نزدیکی با شرکت های اصفهانی در زمینه های مختلف است از این رو طی یک سال اخیر این دومین هیات تجاری است که به اصفهان سفر می کند .
هارتموت راشل تاکید کرد: ایالت بادن ورتمبرگ آلمان خواستار ارتباطات دایمی با استان اصفهان است و از این آماده بررسی فرصت های تجار یو سرمایه گذاری مشترک است.
وی خواستار تبادل هیات های تجاری بین دو ایالت بادن و اصفهان شد و گفت: حضور هیات های تجاری می تواند زمینه های مشترک تجاری و اقتصادی را شناسایی کند و ارتباطات دائمی را شکل دهد.
وی با اشاره به آثار تاریخی جذاب اصفهان گفت: هر بار که به اصفهان می آییم و جاذبه های تاریخی این شهر را از نزدیک ملاحظه می کنیم بسیار متعجب می شویم.
رییس کمیته تجارت خارجی اتاق بازرگانی کارلسروهه در این نشست گفت: ایالت بادن یکی از ایالت های صنعتی و خدماتی آلمان است و می تواند نقش موثری در روابط ایران و آلمان داشته باشد.
ربرت هوبر افزود: این ایالت علاوه بر بخش های صنعتی در بخش معماری و مهندسی هم توانسته جایگاه ویژه ای در اقتصاد آلمان ایفا کند.