اقتصاد بازار: چهاردهمین رویداد کارآفرینی startup grind به همت معاونت جوانان در سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، رویداد کارآفرینی یک روزهstartup grind نخستین بار در سال 2010 در آمریکا راه اندازی شد و سپس در سایر کشورها برگزار شد. گفتنی است نخستین رویداد استارتاپ در اصفهان نیز در سال 1393 برگزار شد.
نیما نصر، برگزارکننده این رویداد سادگی و هدفمندی را از دلایل استقبال مردم ازstartup grind ذکر کرد و گفت: هدف این رویداد کارآفرینی و ارزش آفرینی برای افراد خلاق و نو آور است.
موسس و مدیر عامل «مامان پز» گفت: مامان پز پلت فورمی آنلاین است که دو گروه را به هم اتصال می دهد که شامل عاشقان آشپزی و افرادی است که تهیه غذای خانگی برای آنها ممکن نیست.
تبسم لطیفی با بیان این که از زمان ایده پردازی تا اجرای این استارتاپ، بیش از یکسال زمان صرف شد، افزود: در مامان پز بیش از 170 مدل غذا، توسط بیش از پنجاه آشپز به مشتریان ارایه می شود. لطیفی، راه اندازی کسب و کار در حوزه IT برای بانوان را از دیگر حوزه ها آسان تر دانست و گفت: خوشبختانه اخیرا از طرف دولت حمایت هایی از رویدادهای کارآفرینی (startup ها صورت می گیرد.
موسس «مامان پز» با انتقاد از اینکه متاسفانه سرمایه گذار در حوزه IT زیاد نیست و آنها بیشتر ترجیح می دهند در مسکن، بورس و حوزه های دیگر سرمایه گذاری کنند، افزود: این بازار تا زمانی که سرمایه گذاران کمی در آن فعالیت می کنند، رشد نخواهد کرد.
لطیفی، سرمایه اولیه برای راه اندازی استارتاپ خود را حدود 5 میلیون تومان عنوان کرد که صرف خرید پنل ارسال پیامک، ظروف، شماره رند و... شد.
وی نداشتن روحیه کارمندی را مهمترین فاکتور در انتخاب تیم مامان پز ذکر کرده و گفت: در حال حاضر در این استارتاپ 7 کارمند مشغول فعالیت هستند.
گفتنی است در پایان این رویداد 3 استارتاپ به ارایه کسب و کار خود پرداخته و در نهایت با بررسی ارزش پیشنهادی، سامانه رشد خوش نظر که به آموزش نوجوانان با میانگین سنی 14 سال در حوزه کامپیوتر با رویکرد تجارت الکترونیک می پردازد، موفق به دریافت جایزه از برگزار کنندگان چهاردهمین رویداد startup grind شد.