اقتصاد بازار: شبکه CNBC در گفتگو با "پل سینگر" سرمایه دار مشهور بین المللی به سرمایه گذاران توصیه کرد تا با توجه به تحولات بازار اوراق قرضه و سهام اقدام به خرید طلا کنند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از بانکداران ۲۴(Banker)، این سرمایه دار تاکید کرد: با توجه به اینکه اوراق قرضه با بزرگترین حباب در طول تاریخ روبرو شده و اقتصاد جهانی با دوران خطرناکی روبرو شده، سرمایه گذاران باید برای حفظ ارزش دارایی و ثروت خود اقدام به خرید طلا کنند.
بر اساس این گزارش وی در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی تصریح کرد: من در شرایط کنونی از افزایش سهم طلا در سبد سرمایه گذاری حمایت می کنم. ارزش اوراق قرضه در شرایط کنونی به طور مصنوعی افزایش یافته و اوراق قرضه با بزرگترین حباب در طول تاریخ همراه شده است.
وی در ادامه هشدار داد: اوضاع اقتصادی جهان نیز به شدت نگران کننده است و از بین رفتن حباب در بازار اوراق قرضه می تواند تبعات منفی زیادی به دنبال داشته باشد.
طلا همچنان بهترین سرمایه گذاری برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه به شمار می رود. سیاست های پولی بانکهای مرکزی جهان تاثیر زیادی بر تشکیل حباب در بازار اوراق قرضه داشته است.
طلا برای سرمایه گذاران جذاب خواهد بود
تحلیل گران موسسه کردیت اگریکول تاکید کردند: سرمایه گذاران بین المللی در میان مدت همچنان به خر ید طلا ادامه خواهند داد و این مساله تاثیر زیادی بر عملکرد مثبت قیمت این فلز گرانبها خواهد داشت.
بر اساس گزارش بنکر، جذاب بودن طلا برای سرمایه گذاران بین المللی نه تنها به خاطر افزایش نگرانی و نااطمینانی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان و سیاست های بانکهای مرکزی است، بلکه تحولات سیاسی در اروپا و سایر مناطق جهان موجب نگرانی سرمایه گداران بین المللی و بازارهای سهام شده است.
اختلاف بین سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا و سایر بانکهای مرکزی بزرگ جهان به خصوص اروپا و ژاپن نیز تاثیر زیادی بر جذابیت طلا در میان مدت خواهد داشت.
به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا سیاست های پولی بانکهای مرکزی بزرگ جهان قرار خواهد داشت.