اقتصاد بازار: در سومین جلسه مشترک رؤسای اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف اصفهان بر ایجاد گروه سرمایه گذاری استان اصفهان تأکید شد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: ایجاد گروه سرمایه گذاری استان اصفهان می تواند نقش مؤثری در توسعه استان و بهبود کسب و کار واحدهای تولیدی و خدماتی داشته باشد.
سید عبدالوهاب سهل آبادی با تقدیر از همکاری رؤسای قبلی اتاق های تعاون و اصناف استان اصفهان افزود: همکاری و همگرایی اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون می تواند مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در بخش های خرد و کلان را سریع تر دنبال کند. وی به نقش و جایگاه سه اتاق در زمینه تولید، اشتغال و سرمایه گذاری اشاره کردو گفت: مشارکت کامل و جدی اعضای توانمند اتاق ها در هیئت مؤسس گروه سرمایه گذاری می تواند به تحکیم و تقویت این گروه منجر می شود.
حبیب الله بهرامی رئیس اتاق تعاون استان اصفهان نیز با اشاره به شکل گیری شرکت های تعاونی و کسب موفقیت آنان در استان، استفاده از فعالان تأثیرگذار اتاق ها و اعتقاد به انجام کار را لازمه موفقیت گروه سرمایه گذاری دانست و گفت: اتاق تعاون آماده همکاری در تشکیل این گروه سرمایه گذاری است.
رسول جهانگیری سرپرست اتاق اصناف اصفهان نیز با اعلام اینکه در بدنه اصناف اصفهان، فعالان اقتصادی توانمندی وجود دارند که حضور آنان در هیئت مؤسس گروه سرمایه گذاری استان می تواند در پیشرفت آن اثر مطلوبی داشته باشد گفت : اتاق اصناف با داشتن 120 هزار واحد صنفی و بیش از 100 اتحادیه می تواند در این گروه سرمایه گذاری مشارکت فعال داشته باشد.
مصطفی متین راد مسئول پیگیری تشکیل گروه سرمایه گذاری استان نیز گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در این خصوص ارائه کرد.
در پایان این جلسه مقرر شد با در نظر گرفتن اقدامات قبلی، اتاق بازرگانی تعداد 20 نفر، اتاق اصناف تعداد 20 نفر و اتاق تعاون تعداد 10 نفر از فعالان اقتصادی عضو را که نقش مؤثری در تشکیل و راه اندازی گروه سرمایه گذاری برای پیشرفت استان در زمینه های مختلف دارند به دبیرخانه مشترک سه اتاق واقع در اتاق بازرگانی معرفی تا در جلسه بعدی ترکیب هیئت مؤسس اولیه پیشنهادی مشخص و با محوریت هیئت 5 نفره متشکل از نمایندگان استانداری، فولاد مبارکه، شهرداری، مجلس شورای اسلامی و اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون در انجام کار تسریع گردد.