اقتصاد بازار: عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سوءمدیریت عاملی برای تعطیلی و ورشکستگی تعاونی ها به شمارمی آید، گفت: اگر تعاونی های روستایی در سود خرید سهیم باشند، این تعاونی ها می توانند با ورود قاطع، محصولات کشاورزان را با نرخ مناسب خریداری کنند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، سیدناصرموسوی لارگانی درباره وضعیت تعاونی های روستایی، اظهار داشت: در اوایل انقلاب اسلامی بسیاری از اقلام مورد نیاز برای تولید محصولات کشاورزی ازجمله کود، بذر، سم از طریق تعاونی های روستایی در اختیار کشاورزان قرار می گرفت این درحالی است که در آن مقطع روستاییان عضو تعاونی های روستایی بودند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس تصریح کرد: سوءمدیریت در تعاونی روستایی و عدم توجه به آن ها، روز به روز برخی تعاونی ها را ورشکسته و در انتها نیز برخی تعاونی ها را به تعطیلی کشاند، بنابراین مشخص است بسیاری از نیازهای روستاییان در روستا تأمین نمی شود. وی با بیان اینکه عدم خرید به موقع و مناسب محصول کشاورز، عاملی برای حضور دلالان در صنعت کشاورزی است، تصریح کرد: بدیهی است که اگر تعاونی های روستایی در سود خرید سهیم باشند، این تعاونی ها می توانند با ورود قاطع، محصولات کشاورزان را با نرخ مناسب خریداری کنند.