اقتصاد بازار: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی اصفهان با ارائه پنج درخواست از کمیسیون تجارت اتاق در راستای بهبود فضای صادرات بخش کشاورزی، بر اجرای طرح کارگوترمینال اصفهان تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، حمیدرضا قلمکاری در حاشیه نشست هفته صادرات، با اشاره به سند راهبردی قابل اتکا در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته در این کمیسیون آن قدر توانسته ایم کنشگر باشیم که کمیسیون کشاورزی اتاق های بازرگانی تهران، مشهد و ایران علاقمند به تعامل دو سویه با ما هستند و این نشان از بررسی حرکت صحیح ما است.
وی با بیان پنج خواسته کمیسیون صادرات و کشت برون مرزی از کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی برای رسیدن به یک نتیجه عملی در حوزه صادرات، تاکید کرد: در وهله نخست باید نسبت به تعیین تکلیف کاگوترمینال اصفهان اقدام کرد و همچنین پایانه سورت و بسته بندی سیب و سایر محصولات کشاورزی را در استان راه اندازی کنیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به ضرورت ایجاد پایانه گل و گیاه در اصفهان، بیان داشت: متاسفانه این مهم در استان وجود ندارد در حالیکه لازمه زنجیره تامین، وجود پایانه گل و گیاه در اصفهان است.
وی همچنین خواستار آمار صحیح از صادرکنندگان استان اصفهان شد و گفت: تعرفه های ترجیحی با کشورهای هدف برای محصولات خاص باید مشخص شود.