اقتصاد بازار: رئیس کمیسیون خودرو انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان اصفهان با اشاره به فعالیت 100 نمایندگی مجاز فروش و خدمات پس از فروش خودرو درشهرستان اصفهان، گفت: مشکلات مالیاتی و قیمت گذاری عادلانه خدمات خودرو از مهمترین دغدغه نمایندگی های مجاز خودروسازان است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، روح الله چلونگر در دیدار اعضا کمیسیون انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان اصفهان با رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان، اظهار داشت: انجمن های حمایت از حقوق مصرف کننده براساس قانون و با هدف رفاع از حقوق مردم تشکیل شده اند.
وی افزود: در زیرمجموعه این انجمن 6 کمیسیون تخصص قرار دارد که یکی از مهمترین این کمیسیون ها کمیسیون خودرو به شمار می رود.
رئیس کمیسیون خودرو انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان اصفهان با بیان اینکه در قانون برای حمایت واقعی از حقوق مصرف کننده این نهاد را به عنوان یکی از اعضای کمیسیون نظارت قرار داده است، گفت: امیدواریم با همکاری نزدیک نهادهای متخصص همچون اتحادیه های صنفی، اتاق اصناف مرکز استان اصفهان و انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده به الگوی قابل قبولی در تمام زمینه ها دست یابد.
وی به استفاده از متخصصان امر خودرو در این کمیسیون اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر هر خانواده حداقل یک خودرو در منزل دارد باید این کالا را به عنوان یکی از کالاهای مهم در سبد هزینه خانوار به شمار آورد.
چلونگر با تاکید بر نگاهی کل گرا به بحث تولید، ارائه خدمات فنی و مردم در این زمینه، خاطرنشان کرد: در کنار انتقادات وارده به شرکت های خودروساز نباید از اشتغالزایی و مشکلاتی که گریبانگیر ارائه کنندگان خدمات خودرویی است، غافل بود.
وی تصریح کرد: برای مثال در بخش نمایندگی های خودروسازان ما شاهد اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم بالای این واحدها بدون اخذ کمترین تسهیلات دولتی هستیم.
رئیس کمیسیون خودرو انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان اصفهان به فعالیت 100 نمایندگی مجاز فروش و خدمات پس از فروش خودرو درشهرستان اصفهان اشاره کرد و گفت: حداقل 1500 نفر به صورت مستقیم و چندین هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم در این نمایندگی ها مشغول به کار هستند.
به گفته چلونگر، مشکلات مالیاتی و قیمت گذاری خدمات خودرویی به صورت عادلانه از مهمترین دغدغه نمایندگی های مجاز خودروسازان به شمار می آید.
وی با اشاره به قانون مصوب هیات دولت و واگذاری نرخ گذاری خدمات فنی خودروسازان به کمیسیون های نظارت استان اصفهان، گفت: در مدل قبلی، قیمت خدمات فنی به صورت یکسان بدون درنظر گرفتن شرایط از پایتخت به تمام استان ها ابلاغ می شد که ما در صدد اصلاح این امر به بهترین شکل هستیم.
رئیس کمیسیون خودرو انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان اصفهان ادامه داد: ارائه قیمتی منطقی بالطبع رضایت نمایندگی های مجاز خودروسازان و همچنین مشتریان را در پی خواهد داشت.
با ابزار خرسندی از تغییرات مثبت و رویکرد فنی رئیس اتاق اصناف به مسائل اقتصادی خواستار همکاری نزدیک این دونهاد با یکدیگر شد.