اقتصاد بازار: مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: اکثر کالاهای فروشگاه‌های اینترنتی قاچاق و از نوع بی کیفیت غربی است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، جواد محمدی فشارکی با اشاره به اینکه علی‌رغم شعار فروشگاه‌های اینترنتی در مورد حمایت از تولید داخلی، جهت‌گیری کلان آنها به سمت فروش برندهای خارجی و کسب سود بیشتر است، اظهار داشت: همین منفعت طلبی موجب شده تا توجه به سبک زندگی اسلامی – ایرانی خیلی کمرنگ شود.
وی افزود: با وجودی که مراکز فروش اینترنتی یکی از اهداف خود را ارائه محصول فاخر ایرانی معرفی می‌کنند و مدعی سبک زندگی ایرانی- اسلامی هستند، اما بخش عمده‌ای از محصولات آن‌ها به ‌ویژه پوشاک و زیورآلاتی که برای مشتری ایرانی تبلیغ می شود، اجناس خارجی است.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان تاکید کرد: اکثر کالاهای فروشگاه‌های اینترنتی قاچاق و از نوع بی کیفیت غربی است.
وی بیان داشت: برخلاف ادعای فروشگاه‌های اینترنتی، غالب محصولات این فروشگاه‌ها تولید داخل نیست که با فرهنگ و سبک زندگی جامعه ایرانی همخوانی داشته باشد و به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده و به اقتصاد و فرهنگ لطمه وارد می کند.
محمدی فشارکی با بیان اینکه متأسفانه آن بخش از تولیداتی هم که به نام محصولات ایرانی عرضه می‌شود، بعضا در سبک ‌کاری خود، از برندهای خارجی کپی ‌برداری می‌کنند، تصریح کرد: مراکز فروش اینترنتی موجب شده تا علاوه بر رعایت نکردن سبک زندگی ایرانی – اسلامی که در مقام ادعا خود را پایبند به آن می‌دانند، خطوط قرمز نیز نقض شوند.