اقتصاد بازار: رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: یکی از چالش های بزرگ بنگاه‌های اقتصادی کشور، انتقال مدیریت به نسل بعدی است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ، غلامحسین شافعی که در بازدیدش از دوره آموزشی بازرگانان کوچک معاونت جوانان این اتاق در اصفهان بیان شد، افزود: بازرگانان کوچک می توانند خلاء بزرگ جانشین پروری در اقتصاد ایران را پر کنند.
شافعی گفت: برگزاری دوره آموزشی بازرگانان کوچک در معاونت جوانان اتاق اصفهان می‌تواند نقش مهمی در تقویت و توسعه بنگاه‌های اقتصادی و انتقال دانش مدیریت به نسل های بعد داشته باشد.
وی اضافه کرد: مدیران بنگاه‌های اقتصادی باید شرایط برای توانمندسازی نوجوانان و جوانان را برای مدیریت بنگاه‌ها در آینده فراهم کنند.
وی اصلاح دیدگاه پدران و مادران نسبت به فرزندان را خواستار شد و گفت: باید تلاش کنیم فرزندانمان از دوران کودکی روی پای خود بایستند و در جامعه نقش مولد داشته باشند.
شافعی خاطرنشان کرد: بسیاری از کارآفرینان موفق از کارگری و کارهای کوچک شروع به کار کرده اند در حالی که از هیچ حمایتی از سوی پدر و مادر خود برخوردار نبودند.
وی تاکید کرد: نباید فقط از ضریب هوشی(IQ) برای سنجش توسعه‌یافتگی جامعه استفاده کرد بلکه ضریب هوشی در کنار ضریب هیجانی (EQ) عامل موفقیت فرد در فعالیت‌های اقتصادی است.
رییس اتاق بازرگانی ایران خطاب به نوجوانان شرکت‌کننده در دوره آموزشی بازرگانان کوچک گفت: همیشه شاگرد اول‌های کلاس‌ افراد موفق در کسب ‌و کار نیستند بلکه موفقیت حاصل کوشش در کنار هوش هیجانی است.
به گفته امیر کشانی معاون جوانان اتاق بازرگانی اصفهان، هدف از برگزاری دوره بازرگانان کوچک، پرورش کارآفرینان و بازرگانان برای نسل آینده است.