اقتصاد بازار: معاون جوانان اتاق بازرگانی اصفهان از شناسایی 53 چالش توسعه صادرات خبر داد و گفت: در سومین سمپوزیم جوانان و ثروت آفرینی در اسفند ماه چالش های پیش روی صادرات مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، امیر کشانی در پانزدهمین جلسه شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان، تصریح کرد: سمپوزیوم جوانان هر ساله به یک موضوع تخصصی در حوزه جوانان فعال اقتصادی می پردازد و در این دوره به چالش های پیش روی صادرکنندگان جوان می پردازد.
وی عدم ثبات قوانين، آشنا نبودن تجار با قوانين و اصول و قواعد تجارت بين الملل، نبود بسترهاي و زير ساخت هاي صادرات و نوسانات نرخ ارز از چالش های پیش روی توسعه صادرات برشمرد و گفت: نبود نقشه راه برای تقویت صادرات استان از مهم ترین چالش های پیش روست.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان از برگزاری دوره بازرگانان کوچک در اتاق بازرگانی زنجان خبر داد و گفت: پس از برگزاری موفقیت آمیز دوره بازرگانان کوچک در اتاق بازرگانی اصفهان سایر اتاق های بازرگانی از برگزاری این دوره استقبال کردند.
عضو شورای عالی جوانان در این جلسه گفت: در پروژه‌های بزرگ استفاده از مشاور جزو پروژه محسوب می‌شود ولی در بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط استفاده از مشاور مرسوم نیست.
سعید بزرگی راه‌اندازی کلینیک مدیریت برای بنگاه‌های کوچک و متوسط را اقدام موثر برای نهادینه سازی استفاده از مشاور برشمرد.