اقتصاد بازار: عضو اتاق بازرگانی عمان و مدیر هلدینگ سلیمان عمان گفت: روابط اقتصادی در عرصه عمل باید خود را نشان دهد و عمان آماده توسعه همکاری های عملیاتی اقتصادی با ایران بویژه استان اصفهان است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار سلیمان بن جمعه الحسنی در دیدار با نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: تاکنون بسیاری از هیات های ایرانی به عمان آمده و مذاکراتی هم انجام داده اند اما در عمل اقدامی صورت نگرفته است.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی ایران در کشورش، بیان داشت: عمان خواستار توسعه همکاری های اقتصادی با ایران در بخش های مختلف است.
سلیمان بن جمعه الحسنی تاکید کرد: تبادل هیات های تجاری دوطرف می تواند سطح روابط اقتصادی را عمیق تر کند.
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار گفت: عمان بهترین کشور برای فعالیت های اقتصادی ایران در حوه کشورهای خلیج فارس است.
مصطفی رناسی افزود: روابط اقتصادی ایران و عمان به بیش از پنج دهه پیش باز می گردد و این دو کشور همواره رابطه نزدیک سیاسی و اقتصادی داشته اند.
رناسی، اصفهان را صنعتی ترین استان ایران خواند و گفت: اصفهان و عمان می توانند در تمام بخش های صنعتی همکاری نزدیکی داشته باشند.
وی برگزاری نمایشگاه توانمندی استان اصفهان در عمان را فرصتی مناسب برای آشنایی فعالان اقتصادی عمان با تولیدات استان اصفهان دانست.
در ادامه این نشست، قاسمعلی جباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان نیز برقراری خط پروازی مستقیم بین مسقط (پایتخت عمان) و اصفهان را خواستار شد و گفت: برقراری این خط می‌تواند به توسعه همکاری‌های اقتصادی بویژه در بخش گردشگری منجر شود.