اقتصاد بازار: رییس انجمن توسعه همکاری چین در آسیا گفت: زمینه های بسیاری برای توسعه همکاری بین اصفهان و پکن(پایتخت چین) مانند مرمت و بازسازی آثار تاریخی، جاده‌سازی و انجام پروژه‌های ساختمانی وجود دارد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، ژیناگ هانگ در دیدار با مسئولان اتاق بازرگانی اصفهان، افزود: ایران و چین یک دوستی عمیق در طول تاریخ داشته اند و تاریخچه جاده ابریشم بخشی از این رابطه را تشکیل می‌دهد.
وی هدف از سفرش به اصفهان را شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان و پروژه‌های تامین مالی بیان کرد.
ژیناگ هانگ اظهار داشت: اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین می تواند فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران را به سرمایه‌گذاران چین معرفی کند.
وی با اشاره به برگزاری همایش تجارت ایران و چین و انعقاد توافقنامه های تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو کشور گفت: روابط اقتصادی چین و ایران، راهبردی است و از طریق انجمن‌ها و اتاق‌های بازرگانی ‌پیگیری می شود.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار گفت: اصفهان و پکن در پروژه‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری و تامین مالی طرح‌های اقتصادی می‌توانند با هم همکاری داشته باشند.
سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی اضافه کرد: استان اصفهان در زمینه‌ تولید مشترک موتورسیکلت برقی، بازیافت پسماند، تولید انرژی‌های نو و سرمایه‌گذاری در زیرساخت بخش گردشگری می تواند با سرمایه‌گذاران چینی همکاری داشته باشد.
وی ادامه داد: با توجه به تنوع محصولات کشاورزی در اصفهان، شرکت‌های چینی می‌توانند در بخش محصولات جنبی کشاورزی نیز با تولیدکنندگان استان اصفهان همکاری مشترک داشته باشند.
سهل آبادی، تشکیل کمیته مشترک بین اصفهان و پکن با هدف معرفی فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری دو طرف را خواستار شد و تاکید کرد: مفاد تفاهمنامه همکاری باید اجرایی شود.