اقتصاد بازار: استاندار اصفهان گفت: واقعی شدن نرخ ارز یکی از خواسته های مهم تولیدکنندگان است و این موضوع نقش مهمی در ادامه فعالیت واحدهای تولیدی دارد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، رسول زرگرپور در چهل و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: با توجه به مختصات تولیدی اصفهان، این استان همواره بدنبال واقعی شدن نرخ ارز است.
وی افزود: معاون اول رییس جمهوری، آیین نامه پیشنهادی ساماندهی بازار ارز و حمایت از تولید داخلی را به بخش های مختلف برای بررسی ارائه کرده است.
رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان اضافه کرد: در جلسات کارشناسی، شورای گفتگو به بررسی و تحلیل این آیین نامه پرداخته و پیشنهادهای ارائه شده را در قالب مصوبه ملی به معاونت اول رییس جمهوری عرضه می کند.
زرگرپور تاکید کرد: بسته پیشنهادی این شورا به مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی ایران نیز ارائه می شود.
وی با اشاره به اختلاف نظر طرح جامع مالیاتی بین بخش دولتی و خصوصی گفت: طرح جامع مالیاتی در استان اصفهان بصورت آزمایشی اجرا شده است.
استاندار اصفهان، شورای گفتگو را فرصت طلایی برای تولیدکنندگان و کارآفرینان دانست که با مدیران و کارشناسان سازمان های دولتی مشکلات بخش تولید و تجارت استان را برطرف کنند.
وی اضافه کرد: بیش از 70 درصد از مسائل در این جلسات قابل حل است و برخی از پیشنهادها بصورت مصوبه ملی به شورای گفتگوی ملی ارائه می شود.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت: واقعی شدن نرخ ارز باعث تقویت صادرات واحدهای تولیدی می شود و قیمت کالاهای وارداتی را افزایش می دهد.
سیدعبدالوهاب سهل آبادی اضافه کرد: واقعی شدن نرخ ارز، انگیزه تولید برای تولید کنندگان را افزایش می دهد و تراز تجاری کشور را در درازمدت افزایش می دهد.
رییس اتاق بازرگانی کاشان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای آزمایشی طرح جامع مالیاتی در استان اصفهان گفت: بخش خصوصی، عادلانه شدن پرداخت مالیات برای همه بخش های مالیاتی را خواستار است.
محمود تولایی افزود: اجرای طرح جامع مالیاتی بصورت سراسری می تواند این شفافیت را ایجاد کند.
در چهل و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، بسته پیشنهادی تعیین نرخ ارز و پیشنهاداتی در بخش مالیاتی و تامین اجتماعی به تصویب اعضاء رسید.