اقتصاد بازار: استاندار اصفهان اصفهان با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری استان نسبت به کشور، گفت: اصفهان رتبه نخست کشور را در ارائه تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط کسب کرده است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار رسول زرگرپور شامگاه گذشته در گردهمایی اعضای اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته از حوزه اقتصاد مقاومتی استان، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی سه محور دارد که عبارت‌ از طرح‌های عمرانی- سرمایه‌گذاری، طرح‌هایی با اهداف اقتصاد مقاومتی و واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی هستند.
به گفته وی، از میان 109 طرح آماده واگذاری، 30 طرح واگذارشده و هدف دولت از واگذاری این طرح‌ها، اتمام طرح بود و حتی برخی طرح‌ها با قیمت پایینی آماده واگذاری شد.
استاندار اصفهان اظهار داشت: با توجه به ویژگی‌های اقتصادی استان اصفهان، از معاون اول رئیس‌جمهور درخواست کردیم که وزیر اقتصاد، وزیر معین ستاد اقتصاد مقاومتی استان اصفهان باشد.
وی به برخی از مشکلات استان اصفهان اشاره کرد و افزود: توسعه فرودگاه شهید بهشتی، قطار سریع‌السیر و برخی دیگر از پروژه‌ها از جمله مشکلات استان در سال جاری بود.
زرگرپور در ادامه با بیان اینکه اصفهان رتبه نخست کشور را در ارائه تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط کسب کرده است، تاکید کرد: در مجموع 1700 واحد تولیدی، در استان از تسهیلات دولتی بهره‌مند شدند.
وی اضافه کرد:1020 واحد بحران‌زده در سطح استان شناسایی شدند که در مجموع 8 هزار میلیارد ریال تسهیلات به آنها پرداخت شد.
استاندار اصفهان با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری استان نسبت به کشور، گفت: حداکثر تلاش در استان برای جلوگیری از بروز بحران اقتصادی صورت گرفته است
وی با بیان اینکه طرح جدید ستاد اقتصاد مقاومتی استان، تدوین بسته حمایتی توسعه اشتغال بود، تصریح کرد: براساس این طرح، 1.5 میلیارد دلاری اعتبار درنظرگرفته شد که در سال آینده اجرا خواهد شد همچنین 45 هزار فرصت شغلی در استان در حال از نابودی بود که به واسطه اجرای بسته‌های حمایتی اقتصاد مقاومتی حفظ شد.