اقتصاد بازار: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور گفت: با توجه به جایگاه و ظرفیت‌های اصفهان در بخش آبزیان، نیاز است پایانه صادرات آبزیان در این استان راه‌اندازی شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، حسن صالحی بیان داشت: با وجود این پایانه علاوه بر تولیدات استان، محصولات سایر استان‌های همجوار را نیز می توان صادر کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح مطالعه و احداث مجتمع‌های آبزی‌پروری و طرح توسعه آبزی‌پروری، دو مقوله‌ای است که از برنامه‌های ملی به طرح‌های استانی تغییر وضعیت یافته است.
وی افزود: به این موضوعات باید بصورت جدی پرداخته شود و تلاش ما نیز دریافت اعتبارات بیشتر برای اجرای چنین طرح‌هایی است.
رییس سازمان شیلات با بیان اینکه تقویت طرح‌های استانی یکی از اقدامات اصلی سال آینده خواهد بود، گفت: در مواردی مانند بهبود آبزی‌پروری و پرورش در قفس، این آمادگی را داریم که به کمک استان اصفهان بیاییم.
صالحی، توجه بیشتر به پرورش ماهی در استخرهای ذخیره کشاورزی را خواستار شد و اضافه کرد: مزیت‌های فراوانی در این طرح وجود دارد که کاهش مصرف آب، افزایش بهره‌وری، ایجاد اشتغال و تثبیت کشاورزی از محاسن اجرای این روش است.
وی اظهار کرد: باید در جهت ترویج استفاده از آب شیرین‌کن‌ها در حاشیه زاینده رود حرکت کرد.
صالحی افزود: در کمیته مشترکی که بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو وجود دارد نیز پیگیر موضوع شبکه‌های آبزی‌پروری هستیم.
وی گفت: در پرورش ماهیان سردآبی تا حدود 3 درصد هدر رفت آب وجود دارد در حالی که این میزان در بخش ماهیان زینتی به حدود یک درصد می‌رسد.
صالحی افزود: برای اجرای طرح‌های بزرگ آبزی‌پروری باید از تسهیلات تلفیقی بانک کشاورزی و صندوق توسعه کمک گرفت تا کار شتاب بیشتری پیدا کند ضمن اینکه وجود مشاوران کار بلد و حرفه‌ای می‌تواند به افزایش کیفیت این طرح‌ها کمک کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بر توجه بیشتر به آبزی‌پروری در مناطق سردسیر استان تاکید کرد و گفت: باید آکواریوم اصفهان بعنوان الگو به سراسر کشور معرفی شود تا بتوان نظیر این آکواریوم را در سراسر ایجاد کرد.