اقتصاد بازار: گام نخست برای حمایت از تولید داخلی، حمايت از کالای ایرانی و جلوگیری از فروش کالاهای خارجی با راه اندازی پویش های مختلف محقق مي شود که در صورت حمایت مردمی از آن ها جاي پای کالاهای کم کیفیت خارجی و قاچاق در بازار گرفته خواهد شد.
در اين راستا و پیرو تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامي در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، پویش «ايراني ام ايراني مي‌خرم» برای فرهنگ سازی و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های تولید داخل در كليه فروشگاه هاي عرضه كننده كفش در اصفهان آغاز شده است.
رئيس اتحاديه صنف كفاشان و پسائي سازان اصفهان در خصوص این پویش، گفت: فروشگاه‌های زیادی در اصفهان با نصب تابلویي تحت عنوان "براي حمايت از توليد ملي در اين فروشگاه با افتخار كفش ايراني عرضه مي شود"، در واحد های صنفي خود، از فروش هرگونه کالاي بی کیفیت خارجی و قاچاق خودداری کرده اند كه این پویش با هدف ترغیت مردم به خرید کالای ایرانی، حمایت از تولید ملی و رونق اقتصادی راه اندازی شده است.
اكبر زاهدي بیان داشت: متصديان واحدهاي صنفي مذكور با این اقدام خود می خواهند علاوه بر فروش کفش ایرانی، به نوعي بازار را از دست کفش هاي خارجی و قاچاق نجات دهند.
وی تصریح کرد: در این مسیر اراده مردمی برای استفاده از تولید داخلی، ارتقای کیفیت تولید و دوام کالاها و تعدیل در قیمت تولید سه ضلع مهم کاستن از مصرف کالاهای خارجی و رونق تولید داخلی است.
رئيس اتحاديه صنف كفاشان و پسائي سازان اصفهان ابراز امیدواری کرد: این حرکت خودجوش و ارزشمند در سطح استان و كشور برای حمایت از تولید داخلی و مقابله با قاچاق کالاهای خارجی در سایر کالاهای تولید داخلی نیز اتفاق بیافتد و براي ساير تولیدکنندگانی که کالای ایرانی تولید می کنند، الگو واقع شود.