اقتصاد بازار: مدیرکل گمرک اصفهان با تاکید بر اینکه عراق مهمترین مقصد کالاهای صادراتی استان طی یک ماه گذشته است، گفت: طی فروردین امسال بالغ بر ۹۸ میلیون و ۸۱۹ هزار دلار کالا از طریق استان اصفهان به مقصد ۴۴ کشور جهان صادرات انجام شده است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار اسداله احمدی ونهری با اشاره به اینکه طی فروردین ۱۳۹۶ بالغ بر ۳۱۹ هزار و ۷۴۶ تن کالا به ارزش بالغ بر ۹۸ میلیون و ۸۱۹ هزار دلار از طریق استان اصفهان به مقصد ۴۴ کشور جهان صادرات انجام شده است، اظهار داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۷۵ درصد و حیث ارزش ۳۴ درصد رشد داشته است.
وی در خصوص عمده ترین محصولات صادراتی استان اصفهان در فروردین ۹۶، بیان داشت: آهن و فولاد به ارزش ۳۳ میلیون ۹۳۳ هزار دلار، محصولات پترشیمی ۲۷ میلیون و ۷۷۸ هزار دلار، فرش دستباف و ماشینی ۶ میلیون و ۶۸۰ هزار دلار، محصولات لبنی ۴ میلیون و ۷ هزار دلار بوده است.
مدیرکل گمرک اصفهان در زمینه کشور های عمده صادراتی استان اصفهان در یک ماه نخست امسال، اظهار داشت: عراق با ۲۲ میلیون ۶۴۴ هزار دلار، امارات متحده عربی با ۱۶ میلیون و ۲۵۴ هزار دلار، افغانستان با ۱۴ میلیون و ۴۵۶ هزار دلار، تایلند با ۱۳ میلیون و ۱۲۹ هزار دلار و عمان با ۸ میلیون و ۸۸۱ هزار دلار پنج کشور عمده صادراتی استان اصفهان بوده است.
وی بیان داشت: طی این مدت ۵ هزار و ۹۹۷ تن کالا و به ارزش ۲۳ میلیون ۶۵ هزار دلار واردات از طریق گمرک اصفهان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۱۸ درصد و نظر ارزش ۳۵ درصد رشد داشته است.
احمدی ونهری خاطر نشان کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت شبانه روزی، طی این مدت، تشریفات امور مسافری بالغ بر ۶۰۲۲۸ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصدافزایش داشته است.
وی اظهار داشت: طی فروردین سال ۱۳۹۶ واحد قضایی گمرک اصفهان، ۷۶ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش ۳۸ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال رسیدگی کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۸۱ درصد افزایش و حیث ارزش ۸۴ درصد رشد داشته است.