اقتصاد بازار: رییس کمیسیون اقتصادی و مالی مجمع قانون‌گذاری تایلند با بیان اینکه دو کشور در ابتدای راه توسعه روابط اقتصادی‌اند گفت: تایلند و ایران می‌توانند روابط اقتصادی عمیق‌تر با یکدیگر در زمینه های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدماتی داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از اتاق اصفهان، "چان" که به همراه 8 عضو پارلمان تایلند در اتاق بازرگانی اصفهان حضور داشت، تصریح کرد: تایلند به عنوان دروازه ورود به شرق آسیا و ایران به عنوان دروازه ورود به آسیای میانه می‌توانند روابط اقتصادی و سرمایه گذری تنگاتنگی داشته باشند.
وی با اشاره به تشکیل فدراسیون صنایع تایلند گفت: بیش از 50 سال است این فدراسیون مشغول به فعالیت در بازارهای بین‌المللی است و امیدواریم با اتاق بازرگانی اصفهان روابط نزدیکی تعریف شود.
رییس کمیسیون اقتصادی و مالی مجمع قانون‌گذاری تایلند هدف از سفر هیات پارلمانی تایلند به ایران را جمع‌آوری اطلاعات و مذاکره با مقامات ایرانی برای افزایش حجم تجارت دو کشور برشمرد.
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدارپف گفت: استان اصفهان با تولید 7 میلیون تن فولاد و دارا بودن بزرگ‌ترین پالایشگاه و پتروشیمی زمینه مناسبی برای همکاری با تایلند دارد.
مصطفی رناسی گردشگری را یکی از مزیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری اصفهان برشمرد و افزود: گردشگران تایلند می‌توانند از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی اصفهان بازدید کنند.
وی خواستار برگزاری نمایشگاه متقابل در بانکوک و اصفهان از توانمندی‌های دو طرف شد و بیان داشت: تبادل هیات های تجاری و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری اصفهان و تایلند می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی منجر شود.