رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان با اشاره به اینکه ماشین آلات فرسوده در تولید امنیت کارگران رامختل کرده است، گفت: کانون کارفرمایان قراردادهای سفید امضا راخلاف شرع و عرف می دانید وبیشتر واحدهای زیرپله ای ویا اصناف اقدام به اینگونه قراردادها می کند اما ماراهکاری برای جلوگیری از این موضوع ندارد.
عبدالوهاب سهل آبادی شامگاه شنبه در نشست خبری اعضای هیات مدیره انجمن های صنفی کارفرمایان استان اصفهان، اظهار داشت: کانون کارفرمایان استان اصفهان یکی از بهترین کانون های کشور است اما بسیاری هنوز به مسائل کانون کارفرمایان آگاه نیستند.

به گفته وی، کانون انجمن های صنفی کارفرمایان استان اصفهان دو کرسی و نماینده در کانون عالی کارفرمایی ایران دارد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان افزود: خوشبختانه در هیات های تشخیص اختلافات کارگری و کارفرمایی استان اصفهان ما هر کسی را اعزام نمی کنیم و سعی داریم افرادی را معرفی کنیم که بتوانند از حقوق کار دفاع کنند و در این خصوص آموزش های بسیاری را داده ایم.

وی با اشاره به ارتباط خوب کانون با اتاق بازرگانی، افزود: خوشبختانه بسیاری از مشکلات از طریق اتاق مالی و حتی مسائل مالی آن حل شده است و در بخش آموزش نیز ما ٢٣ هزار نفر ساعت آموزش به کارفرمایان داده ایم.

سهل آبادی با تاکید بر اینکه کانون کارفرمایان اصفهان هیچ بودجه ای ندارد، بیان داشت: هر فعالیتی که در این کانون صورت می گیرد یا با کمک هیات مدیره بوده و یا از طریق آموزش ها کسب درآمد جزئی دارد.

وی با بیان اینکه در کانون کارفرمایان اصفهان با حجم کار بالا تنها سه نفر مشغول به کار هستند، گفت: اعضای هیات مدیره افتخاری قبول مسئولیت می کنند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان با اشاره به اینکه در کانون کارفرمایی از بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، شرکت های خدماتی و ... حضور دارند، افزود: این کانون برای نخستین بار در کشور اقدام به صدور کارت کارفرمایی مطابق با یک اساسنامه و میثاق نامه کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بندهای کارت های کارفرمایی تکریم کارگران است، تصریح کرد: در این کارت ها مواردی همچون تعداد کارگر و اختلافات کارگر و کارفرما مورد ارزیایی قرار می گیرد و اگر اختلافی باشد کارفرما شامل حال کارت زرین نمی شود.

سهل آبادی با تاکید بر اینکه نمی خواهیم کارت کارفرمایی ابزاری برای وصول مالیات شود، گفت: البته ما به دنبال یک سری فرارهای مالیاتی هستیم و کسی که مالیات نمی دهد شامل حال کارت زرین خواهد شد.

وی در ادامه به دیگر اقدامات این کانون در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: تاسیس انجمن های صنفی پزشکی برای اولین بار در ایران در کانون کارفرمایان استان اصفهان صورت گرفته است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان با گلایه از مسئولان دولتی، گفت: متاسفانه در مواردی که تشکل ها باید تصمیم بگیرند مسئولان کمک نمی کنند و از نظر تشکل ها استفاده نمی شود.

به اعتقاد سهل آبادی، تشکل ها می توانند تصمیم سازی کنند البته به به معنای دخالت در کار دولت بلکه می خواهیم تصمیم سازی کنیم.

وی در ادامه به مسائل جامعه کارگری اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه کارگری که چندین ماه حقوق نگرفته در شرایط روحی و مالی سختی هستند و کارفرمایان باید آنها را دریابند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود در سطح کشور ماشین آلات فرسوده است که امنیت کارگران را مختل کرده است.

وی با اشاره به اینکه انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان در مجموع عملکرد خوبی داشته و توانسته بسیاری از واحدهای کوچک را با دنیا مرتبط کند، گفت: این کانون در استان اصفهان ١١٠ انجمن تخصصی و همچنین ١٧٠ نماینده در هیات های حل اختلاف کارگری و کارفرمایی دارد از سوی دیگر تونسته در اصلاح ساختار مشاغل سخت و زیان آور نقش داشته باشد.

سهل آبادی اضافه کرد: بیش از ٢٣ هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه بیکاری هستند امسال حفظ اشتغال موجود برای ما در اولویت نخست قرار دراد و باید از واحدهای تولیدی موجود صیانت کنیم.

وی در ادامه پیرامون قراردادهای سفید امضا که از سوی کارفرمایان به کارگران تحمیل می شود، گفت: ما قراردادهای سفید امضا را خلاف شرع و عرف می دانیم و واحدهای زیر پله ای و یا اصناف اقدام به قراردادهای سفید امضا می کنند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان در پاسخ به سوالی پیرامون راهکارهای جلوگیری از قراردادهای سفید امضا، تاکید کرد: کانون کارفرمایان راهکاری برای جلوگیری از قراردادهای سفید امضا ندارد.