مجمع فعالان اقتصادی با هدف حل مشکلات اقتصادی با همفکری و تبادل نظر میان بخش خصوصی و دولتی و همگرایی با سایر تشکل ها و مجموعه های اقتصادی فعالیت خواهد کرد.
عبدالحسین سیف الهی در نشست هم اندیشی مجمع فعالان اقتصادی اصفهان، که در تالار مشاهیر اصفهان برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: وضعیت اقتصادی مناسب نیست و اگر به این وضعیت رسیدگی نشود بار مشکلات و معضلات باعث نابودی اقتصاد و صنعت استان و کشور خواهد شد.
رئیس هیات‌مدیره مجمع فعالان اقتصادی، اضافه کرد: مجمع فعالان اقتصادی یک گروه غیرانتفاعی، غیرسیاسی و غیردولتی است که قصد دارد برای اقتصاد کشور چاره‌اندیشی و کمک‌رسانی کند. اینکه چه کسی باید در این کشور درد کارخانه‌ها و صنایع را بگوید بسیار اهمیت دارد؟ آیا ما تاکنون به‌درستی دردهای صنایع را شنیده‌ایم؟ ما قرار است در این اقتصاد چه‌کاری انجام دهیم و چگونه می‌خواهیم راه خروج از رکود را طی کنیم؟ سیف الهی، ادامه داد: ما سعی داریم تا با تبادل نظر و همفکری با فعالان بخش ها و همراهی تشکل های مختلف اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و معدنی در دولت و بخش خصوصی به دنبال ارائه پیشنهادهایی برای مشکلات اقتصادی استان باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست ایجاد انسجام بین تشکل های اقتصادی را از اولویت های اتاق بازرگانی اصفهان برشمرد و گفت: اتاق اصفهان از تمام امکانات و سرمایه های خود برای حل مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی استفاده خواهد کرد.
سید عبدالوهاب سهل آبادی، با اشاره به اختصاص زمین 1100 متری در خیابان آبشار اصفهان برای احداث ساختمان تشکل های اقتصادی و صنعتی استان، خواستار ارایه پیشنهاد و راهکارهای مجمع فعالان اقتصادی برای هم افزایی و همگرایی در رفع مشکلات و معضلات اقتصادی استان شد و افزود: باید تلاش کنیم تا تمام تشکل ها و فعالان اقتصادی استان تحت لوای اتاق بازرگانی یک استراتژی واحد را برای بیان خواست ها و مسایل خود دنبال نمایند . وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان آمادگی دارد تا زمینه حضور تشکل ها و اقتدار بخش خصوصی اصفهان را در اقتصاد کشور فراهم سازد.
دبیر مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان نیر در این نشست، با اشاره به ظرفیت های اقتصادی، صنعتی و دانشگاهی اصفهان گفت: اصفهان از یک سو بزرگترین شهرک علمی و تحقیقاتی کشور و بیشترین آمار واحدهای صنعتی و اقتصادی را داراست و از دیگر سو با آمارهای ناخوشایندی در میزان بیکاری، آلودگی و بیماری روبروست.
محمد پاک طینت، با اشاره به فلسفه شکل گیری مجمع فعالان اقتصادی اصفهان ادامه داد: این مجمع با هدف بحث و بررسی پیرامون مشکلات و مصایب اقتصادی اصفهان و استفاده از قابلیتها و پتانسیل های این شهر تشکیل شد و درصدد است تا با ترکیبی از فعالان اقتصادی و صنعتی که پیشینه و توانمندی برای عبور از تهدیدهای اقتصادی دارند و با اقدامات جمعی، در مسیر کشورهای توسعه یافته حرکت نماید. وی تاکید کرد: این مجمع تاکنون تنها یک درصد از فعالیتهای خود را عرضه کرده است و این در حالی است که همچنان 99 درصد از ظرفیت خود را شکوفا نکرده است.
شایان ذکر است در این نشست، محمدجواد بگی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان در گزارشی از شهرکهای صنعتی استان، گوشه ای از مشکلات و معضلات این شهرکها را مطرح کرد. همچنین عباس تاج بخش، از اعضای هیات مدیره فعالان اقتصادی با مقایسه وضعیت اقتصادی دو کشور ایران و کره جنوبی به دلایل عدم پیشرفت و توسعه ایران در برابر آن کشور اشاره کرد .