سخنگوی تشکل تولید و تجارت گفت: ما نباید نسبت به وضعیت همدیگر بی‌تفاوت باشیم و باید بستر رشد یکدیگر را فراهم کنیم.

مسعود گلشیرازی در همایش تشکل تولید و تجارت به تشریح اهداف و برنامه‌های این تشکل اقتصادی و معرفی اعضای فهرست انتخاباتی این تشکل پرداخت و گفت: تشکل تولید و تجارت از سال 1388 وارد عرصه اتاق بازرگانی اصفهان شد و باور داشت که اگر بخواهد به جایگاه خود برسد، باید الزاما کرسی‌های اتاق بازرگانی در اختیار فعالان بخش خصوصی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه این تشکل در جهت حمایت از فعالیت‌های صنعتی شهر اصفهان وارد عرصه شد، اظهار کرد: این تشکل که مورد استقبال فعالان اقتصادی نیز قرار گرفت، به ایجاد کمیسیون‌های مختلف گردشگری، برند، نام و نشان تجاری و کمیسیون تامین مالی پرداخت.
وی دیگر دستاورد مهم آن دوره را مسندنشینی یک فعال بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اصفهان دانست و تاکید کرد: به اذعان اعضای قبلی اتاق، درهای بسته اتاق به روی فعالان اقتصادی باز شد.
سخنگوی تشکل تولید و تجارت ادامه داد: برخلاف روال انتخابات‌های اتاق در دهه‌های پیشین، دو ماه پیش از برگزاری انتخابات هشتم اتاق در سال 93، این تشکل از تک تک اعضای اتاق خواست تا در انتخابات کاندید شوند. نتیجه این شد که از میان اعضای 1400 نفره اتاق، حدود 10 درصد در انتخابات ثبت‌نام کردند و در نهایت یک لیست 15 نفره راهی اتاق بازرگانی استان شد.
وی شرط موفقیت یک نهاد مدنی را برخورداری توامان از اثربخشی و کارایی دانست و گفت: اتاق در دوره قبل کارایی داشت، اما اثربخش نبود. امیدواریم در دوره نهم این دو شرط لازم در اتاق ایجاد شود.
گلشیرازی همچنین به تشریح مبانی تشکل تولید و تجارت پرداخت و گفت: این تشکل معتقد است اتاق متعلق به بخش خصوصی واقعی است و اتاق غیرسیاسی و فعالان اقتصادی شاه کلید گفتمان آن محسوب می‌شوند.
به اعتقاد وی، فعالیت سیاسی باید جای خود را در اتاق به گفتمان بخش خصوصی واقعی از هر جنس و هر سن ورود یابد.
وی در ارائه گزارش روند فعالیت‌های این تشکل نیز، اظهار کرد: محیط کسب و کار اصفهان در میان 30 استان کشور در 5 استان آخر قرار دارد. آب رودخانه این شهر خشکیده و وضعیت اقتصادی حکایت هم از وضعیتی دارد که همه از آن مطلعیم.
وی ادامه داد: تعداد اعضای اتاق اصفهان بیش از 40 درصد رشد داشته است، اما به همین میزان اعضای قدیمی از اتاق اصفهان بخ سایر استان‌ها رفته‌اند.
وی توجه به تمامی ابعاد رشد و توسعه استان اصفهان از وظایف مهم و ضروری فعالان اقتصادی دانست و تاکید کرد: ما نباید نسبت به وضعیت همدیگر بی‌تفاوت باشیم و باید بستر رشد یکدیگر را فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: تشکل تولید و تجارت نیز در این زمینه کمیسیون تخصصی سند راهبردی ارائه کرد و با تعیین هدف و مسیر مشخص و بودجه معطوف منجر به اثربخشی این عوامل شد.
سخنگوی تشکل تولید و تجارت در ادامه از ضرورت ایستادگی در برابر جنگ اقتصادی موجود در کشور سخن گفت و اظهار کرد: امروز باید برای پیروزی در این جنگ، در داخل کشور به خوبی فکر و عمل کنیم.
وی درباره گفتمان تشکل تولید و تجارت نیز، اظهار کرد: معیارها و شاخص ها مشخص است و سیستم واردشونده باید به جای سر دادن شعار، اتاق را محلی برای فعالیت همه فعالان اقتصادی بداند و در پس بهبود کسب و کار اعضای خود باشد.
وی تاکید کرد: می‌خواهیم اعضای ما با گوشت و پوست خود حقیقتا بخش خصوصی بوده و با مسائل واقعی فعالان این بخش و دغدغه‌های واقعی آنها از نزدیک آشنا باشند. فعالانی که وقتی اعلام می‌شود خط فقر در اصفهان بالای 4 میلیون تومان در ماه است، نگران این باشد که چه بلایی بر سر واحد تولیدی اش خواهد آمد.