اقتصاد بازار: بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی روزهای نهم و دهم شهریور ماه جاری با محور «تعامل نظام بانکداری بدون ربا با بانکداری بین الملل» در تهران برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، در این همایش صاحب نظران، استادان دانشگاه و کارشناسان بانکی داخلی و خارجی دیدگاه های خود را در زمینه چالش های نظام بانکی کشور و الزامات بانکداری اسلامی ارایه می کنند.
«ولی الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی و «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی سخنرانان اصلی این همایش هستند که در سالن اجلاس سران برگزار می شود.
با توجه به تدوین لوایح «بانکداری ایران» و «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» و رسیدگی به آن در دولت، همایش امسال از اهمیت بالایی برای تبیین چالش ها و فرصت های نظام بانکی کشور برخوردار است.
«تجربه بانک های اسلامی و چالش های نظام بانکی کشور در تعامل با مقررات بانکداری بین الملل»، «اصلاح ساختارها و فرآیندهای اجرائی نظام بانکی کشور»، «سلامت نظام بانکی و نهادسازی و ابزارسازی در راستای تعامل با بانکداری بین الملل» و «راهکارهای متنوع سازی و توسعه خدمات بانکی بین الملل در نظام بانکی کشور» از محورهای این همایش است.