مبنا و اساس برخي رويدادها در كشور قابل درك نيست. براي مثال خبري منتشر مي‌شود و يك خبرگزاري رسمي كه از رسانه‌هاي وابسته به دانشگاه آزاد است، اعلام مي‌كند كه استیون منوچین، وزیر خزانه داری دولت آمریکا گفته است:« پنج هزار و ۴۳۲ نفر از فرزندان مسئولان ایران در آمریکا حضور دارند که فقط ۳۵۴ نفر آن‌ها در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل مي‌كنند و ۳۹۴۷ نفر فاقد تخصص هستند و ما بقی نفرات در حرفه‌های نه‌چندان خاص مشغول به کار هستند. در حال حاضر به جز املاک‌ و دارایی شخصی ۱۴۸میلیارد و ۲۶۷ میلیون دلار در حساب این نفرات پول وجود دارد که به‌علت نبود فدرال پولی در ایران و امضا نکردن FATF از منابع نامشخص این پول‌ها در قالب پولشویی از مردم ایران وارد آمریکا شده و ما این مبالغ را توقیف می‌کنیم.

وی همچنین اعلام کرد:« ظرف سه ماه آینده این نفرات به ایران دیپورت می‌شوند». بلافاصله بعد از انتشار خبر و واكنش‌هاي فراوان به آن، اين مطلب از خروجي خبرگزاري مذكور حذف مي‌شود و برخي مي‌گويند كه به دليل نبود منبع خارجي اين خبر كذب بوده است و خبرگزاري مجبور شده تا آن را حذف كند.

تاييد يك افشاگري

اما اندكي بعد رضا واعظی، مدیر عامل ایسکانیوز اعلام كرد خبر اخراج آقازاده‌ها درست بود و بنا به مصلحت نظام خبر را حذف کردیم. واعظی به ایرنا گفته بود: خبر اخراج آقازاده‌ها توسط خزانه‌داری آمریکا درست است و بنا به مصلحت کشور خبر را از خروجی برداشتیم و «اخراج پنج‌هزار آقازاده ایرانی از آمریکا» نه تنها جعلی نیست بلکه سورپرایز تیراست.

سورپرايز از واقعيت تا توهم

ماجراي سورپرايز تير به ادعاهاي جان بولتون یکی از مشاوران ريیس جمهور آمریکا برمي‌گردد كه اعلام کرده در تیر برای ایران سورپرایز داریم. در همان زمان جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با كشاندن بحث به مسائل امنيتي گفت امیدواریم سربازان گمنام این توطئه‌ها را خنثی کنند! اگر اين اظهارات مسئول رسانه حاكميتي ايسكانيوز را در كنار ساير موئلفه‌ها قرار دهيم مشخص مي‌شود كه ماجرا حملات امنيتي و نظامي نيست بلكه افشاي برخي اقدامات مسئولان مدعي انقلابي‌گري توسط ايالات متحده است.

نيت‌هاي يك خبرسازي

البته اين موضوع چندان نيز دور از ذهن نبود و مردم از طريق زمزمه‌هاي درگوشي بارها شنيده بودند كه فرزندان و اقوام برخي مسئولان در خارج از كشور و به دور از بحران‌هايي كه در كشور وجود دارد در آن سوي مرزها به زندگي و تناول مي‌پردازند ولي اينكه يك رسانه حاكميتي اين موضوع را ناگهان در نيمه شب انتشار دهد و با بيان اختصاصي بودن به آن مهر تاييد بزند، مساله‌اي است كه نبايد به راحتي از كنار آن گذشت. يا اين رسانه كه اين روزها در دست محافظه‌كاران است سعي داشته تا به برخي اين گرا را دهد كه بدانيد و هوشيار باشيد كه خطر در كمين شماست يا به نيت تهديد برخي افرادي كه همخواني سياسي ندارند سعي كرده است روغن ريخته را نذر امام‌زاده كند و پيش از اعلام خزانه‌داري آمريكا و از آنجايي كه دست‌هاي پشت‌پرده آن‌ها رانت‌هاي اطلاعاتي فراواني دارند، اين خبر را بيان كند كه حالي به رقباي سياسي خود بدهد.

يك رويداد مبارك

اين خبر بي‌شك رويدادي مبارك است كه ملت ايران را بسيار خشنودخواهد كرد زيرا سال‌هاست اين مردم با مشكلات فراوان دست و‌پنجه نرم مي‌كنند و اينكه افرادي بخواهند با پول مردم در آن‌سوي مرزها، كه پدران‌شان مرگ بر آن‌ها مي‌فرستند، خوش‌گذراني كنند به هيچ وجه قابل تحمل و درك نيست. البته افرادي كه براي تحصيل كسب تجربه آن‌هم با هزينه خود در آن سوي مرزها مي‌كوشند تا نام ايران را زنده نگه‌دارند قابل احترامند ولي آن دسته از افرادي كه مدت‌هاست از جيب مردم ارتزاق مي‌كنند و به مشكلات ملت مي‌خندند بايد رسوا شوند تا درس عبرتي باشد براي آن جريان‌هايي كه براي جيب مردم كيسه دوخته اند.