گزارشي كه در روزنامه «شرق» با تيتر «رد پاي برخي سلبريتي‌ها و مسئولان در پرونده ثامن‌الحجج» منتشر شد، واكنش برخي از افرادی را كه از آنها در گزارش ياد شده بود، در پي داشت. با اينكه روزنامه «شرق» با درنظرگرفتن اخلاق حرفه‌‌اي از نام‌بردن آنهایی كه در قرائت گزارش دادگاه از آنها نام برده شده بود، خودداري كرد؛ اما برخي از افراد حقيقي به ‌صورت مستقيم به آن واكنش نشان دادند. همچنين فردي كه در گزارش با نام «ح. ص» از او ياد شده است، نيز در واكنشي به اين گزارش، اظهارات خود را بيان كرد.


متكي تكذيب كرد
منوچهر متكي، وزير خارجه دولت محمود احمدي‌نژاد، در گفت‌وگويي تلفني با مديرمسئول روزنامه «شرق» با تكذيب مطالب چاپ‌شده در اين گزارش و باز‌نشر غيرقانوني آن در فضاي مجازي، در كانال شخصي خود نوشت: «در صورت اثبات وجود چنين ادعايي قوه قضائيه و نهادهاي دولتي مي‌توانند نسبت به مصادره آن اقدام کنند». همچنين در بخش ديگري از اين جوابيه آمده: «به اطلاع مي‌رساند به منظور تنوير افکار عمومي تا حصول نتيجه نهايي و مجازات اتهام‌زنندگان و اشاعه‌دهندگان اکاذيب، تمام مراحل قانوني و قضائي را پيگيري خواهد کرد». اين‌همه در حالي است كه در گزارش ياد‌شده نامي به‌ صورت كامل برده نشده است.
پسرم وامي نگرفته است
«ح. ص» نيز در گفت‌وگو با «شرق» با تكذيب دريافت صد ميليارد تومان، حقوق 30 سال آينده فرزند خود مي‌گويد: چنين چيزي صحت ندارد و پسر من اصلا وامي دريافت نكرده است و ارتباطي بين او و اين مؤسسه وجود ندارد. در واقع
80 ميليون تومان (با سود صد ميليون تومان) در قالب تسهيلات با نام همسر بنده، از مؤسسه دريافت شده و حقوقي در كار نبوده است. علاوه بر آنكه اقساط آن نيز در حال پرداخت بود و در زماني كه 15 قسط آن باقي مانده بود، مؤسسه به مشكل برخورد و بعدها تسويه شد.
او همچنين در واكنش به رقم
50 ميليارد‌توماني كه بابت خريد ملك در يزد، عنوان شده، مي‌گويد: اصولا وام 50 ميليارد‌توماني وجود ندارد. رقم كارشناسي اين زمين، 500 ميليون تومان بوده و خريد و فروشي صورت نگرفته است. ماجرا آن است كه تسهيلاتي به مبلغ
450 ميليون تومان از مؤسسه دريافت شده بود كه سند زميني به‌عنوان وثيقه در گرو بانك قرار گرفت و بعدها به علت معوقات، اين زمين به نام مؤسسه ثامن‌الحجج شد.
«ح. ص»: يك ريال هم بدهي ندارم
«ح. ص» در ادامه با بيان اينكه حتي يك ريال هم بدهي به مؤسسه ندارم، مي‌افزايد: همه مبالغ اقساط تسهيلات در سال 95 تسويه شده است. علاوه بر اينكه همه مستندات در مرحله دادسرا به شعبه بازپرسي ارائه شده و در پرونده نيز موجود است، در جلسه بعدي دادگاه، همه مستندات مجددا از سوی وكيل به دادگاه تقديم خواهد شد.
او در ادامه با بيان اينكه كل تسهيلات دريافتي از مؤسسه در چند مرحله و حدود 880 ميليون تومان بوده است، ادامه مي‌دهد: اين ميزان با سود، حدود يك‌ميليارد‌و 200 ميليون تومان بوده كه به ‌صورت كامل تسويه شده است و مدارك تسويه آن نيز موجود است.
دخترم حقوق نجومي نگرفته است
«ح. ص» همچنين با رد دريافت حقوق نجومي از سوي دخترش مي‌افزايد: چنين چيزي صحت ندارد. دخترم حدود دو سال در آن مؤسسه مشغول به كار بود كه پس از ازدواج نيز آنجا را ترك كرد. او كه مانند پنج هزار كارمند ديگر اين مؤسسه در آنجا مشغول به كار بود، در ابتدا حدود 700 هزار تومان دريافتي داشت كه بعدها تا يك‌ميليون‌و 400 هزار تومان افزايش يافت. به گفته «ح. ص» او به‌هيچ‌عنوان تسهيلاتي دريافت نكرده و خانواده او تسهيلات دريافت كرده‌اند و او ضمانت آنها را پذيرفته است.
تمام حقوق دريافتي را برگرداندم
او در ادامه با اشاره به حقوق دريافتي مي‌گويد: كل حقوق بنده ماهانه پنج ميليون تومان بوده و در سال 95 در ازاي پنج سال حقوقي كه دريافت كردم، با اينكه منع قانوني وجود نداشت، همه مبلغ را كه حدود 300 ميليون تومان بوده است، به مؤسسه برگرداندم.
ارتباطي بين شركت و همسرم وجود ندارد
«ح. ص» كه خود يكي از اعضاي شركتي بوده كه در گزارش به آن اشاره شده، ادامه مي‌دهد: اين شركت حدود دو ميليارد تومان تسهيلات گرفته است كه با جريمه حدود سه‌ميليارد‌و 200 ميليون تومان شده بود. براي اين تسهيلات ملكي چهارطبقه در سيدخندان به‌عنوان وثيقه گذاشته بود كه اين ملك بيش از چهار ميليارد تومان كارشناسي مي‌شود و در تملك مؤسسه ثامن‌الحجج قرار مي‌گيرد. اين وام اساسا به نام يكي از اعضاي شركت كه اين ملك نيز به نام او بوده، دريافت شده است و ارتباطي به همسر بنده ندارد. اين اسناد در اختيار هيئت تسويه قرار دارد. در واقع تسهيلاتي كه گرفته شده، كامل تسويه شده و حتي مازاد هم دارد.
ماجرا خانوادگي نيست
به گفته او اين ماجرا آن‌گونه كه در شبكه‌هاي اجتماعي منعكس شده، خانوادگي نيست و در قالب چند تسهيلات در چند مرحله بوده كه به طور کامل در مرداد 95 تسويه شده است.