علی سعدوندی،  تاکید می کند: تعداد و حجم معاملات نشان می‌دهد که میزان نقدینگی که وارد بورس شده به نسبت مجموع سپرده‌های بانکی، مقدار بسیار کمی است به همین دلیل روند مثبت بازار ممکن است تا مدت‌ها ادامه یابد.  او اضافه کرد: نقدینگی در بازار بانکی به‌قدری بالاست که ورود بخشی از آن می‌تواند بازار سرمایه را تکان دهد. حجم معاملات روزانه بورس در حال افزایش است و بخش عمده آن به مبادلات سهم‌ها توسط سهامداران فعلی اختصاص دارد که نقدینگی از بیرون بازار سرمایه وارد نمی‌کنند، اما حدود یک سوم تا یک چهارم از معاملات، حاصل مهاجرت شبه‌پول‌ بانکی به بازار سهام است که ارزشمند است اما نسبت به 2400 هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در کشور قابل توجه نیست.

اما در اولین روز کاری پس از شهادت سردار سلیمانی، بازار بورس، تحت تأثیر افزایش تنش‌های سیاسی در منطقه، ساعت‌های بسیار پرالتهابی را تجربه کرد؛ التهابی که باعث ریزش چشمگیر بورس تهران شد. حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران در اینباره می گوید:  در شرایط حساس بروز ریزش و خیزش‌ها طبیعی است و بخشی از آن هم ممکن است بر اثر محاسبه اشتباه باشد؛ ولی این به معنای شکست بازار نیست. شکست بازار یعنی در اثر پدیده‌های ساختاری یا شوکها بیرونی، یا تلفیق اینها، سیستم در محدوده تعادل پایدار و مولد خارج شود. چنین اتفاقی در بازار نیافتاده است.

سلاح ورزی، در خصوص دخالت دولت و جلوگیری از التهابات بازار بورس در روزهای اخیر معتقد است: اگر فعالان بخش خصوصی نتوانند به ثبات رویه تصمیم‌گیری و تنظیم‌گری در بازار بورس اعتماد کنند؛ فعالیت در بازار بی‌معنا می‌شود. او تاکید می کند: ما در اتاق ایران، بعنوان سخنگویان بخش خصوصی، قطعاً با دخالت دولت مخالفیم؛ موضوع بر سر اصول و رویه‌های تنظیم‌گری و مقررات‌گذاری در بازار است؛ که اگر این اصول مورد بی‌توجهی قرار بگیرد؛ ریسک ناشی از حکمرانی بد، عملاً فعالیت معامله‌گران را در بازار بی‌معنا می‌کند