شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش ۶۰۸۶ واحد کانال یک میلیون واحدی را پس گرفت و به یک میلیون و ۱۲۶۶ واحد رسید. بورس اوراق بهادار تهران که در روزهای پایانی هفته گذشته و دو روز اول هفته جاری با افت شاخص مواجه شده بود، از روز گذشته روند رو به رشد را دوباره پی گرفت. البته به نظر برخی کارشناسان قیمت‌ها تعدیل و به واقعیت نزدیک‌تر می‌شد، اما از روز گذشته روند رو به رشد بوده و هم شاخص کل با افزایش شش هزار و ۸۶ واحد به رقم یک میلیون و هزار و ۲۶۶ واحد رسید.
به گفته کارشناسان عمده دلیل رشد شاخص بورس هجوم سیل نقدینگی به سمت بازار سرمایه و اقبال مردم به بورس به خاطر بازدهی مناسب این بازار و رشد سرمایه بوده، اما نکته مهم این است که سهام شناور در بازار اندک است و تقاضای بالا باعث فشار بر قیمت سهام و افزایش بی‌رویه قیمت شده است.
از طرفی طبق گفته مقامات بورس زمینه حضور شرکت‌های مختلف در بورس فراهم شده و شرکت‌ها با داشتن شرایط به راحتی می‌توانند در بورس یا فرابورس پذیرش شده و علاوه بر تامین نقدینگی برای طرح‌های توسعه‌ای خود به عمق بازار و جمع‌آوری نقدینگی سرگردان از بازار کمک کنند.
شاخص کل با معیار هم‌وزن که بیشتر مورد توجه تحلیلگران قرار می‌گیرد، با رشد شش هزار و ۵۸۵ واحد به رقم ۳۲۱ هزار و ۳۷ واحد رسید.
ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از سه هزار و ۷۵۷ تریلیون تومان رسید.
معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۹ میلیارد سهام‌، ‌حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب یک میلیون و ۳۷۰ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹ هزار و ۸۸۲ میلیارد تومان دادوستد کردند.
اگر ارزش معاملات فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم که به بیش از پنج هزار و ۵۲ میلیارد تومان رسید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نظر بگیریم ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس به بیش از ۱۴ هزار و ۹۳۴ میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هزار و ۶۰۸ واحد تقویت شده و به رقم ۲۶۶ هزار و ۱۶۳ واحد رسید.
همچنین شاخص قیمت با معیار هم‌وزن با رشد دو درصدی به رقم ۲۱۲ هزار و ۷۰۷ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با رشد ۷ دهم درصد به رقم یک میلیون و ۲۷۱ هزار و ۴۰۹ واحد رسید.
شاخص بازار اول بورس با کاهش ۲۳۳ واحد به رقم ۷۴۱ هزار و ۱۳۴ واحد رسید.
شاخص بازار دوم بورس با رشد ۶/۱ درصد به رقم یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۶۸۹ واحد رسید.
نمادهای مخابرات، پارس‌مینو، پتروشیمی پارس، همگی در تقویت شاخص بورس اثرگذار بودند و نمادهای فولاد مبارکه، گل‌گهر، بانک ملت و تاپیکو در کاهش شاخص بورس اثرگذار بودند. نمادهای پربیننده که مورد اقبال معامله‌گران قرار گرفته شامل بانک تجارت، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، ملی مس، فولاد مبارکه، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو و بانک صادرات بودند.
در فرابورس ایران هم شاخص کل ۵۶ واحد رشد کرد و به رقم ۱۱ هزار و ۲۹۱ واحد رسید.
همچنین ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۷۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از ۴/۳ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۸۶۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۵ هزار و ۵۲ میلیارد تومان دادوستد کردند.
نمادهای ذوب‌آهن، پتروشیمی زاگرس، بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و نمادهای صبا تامین، پالایش نفت لاوان، هلدینگ معدنی خاورمیانه،‌ فولاد هرمزگان و نیروی برق دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.
نمادهای ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی‌، سیمان لار سبزوار، پتروشیمی زاگرس، کارخانجات صنعتی تبرک و توسعه عمران استان کرمان بودند.