به گزارش اقتصادبازار به نقل از تسنیم، بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس تهران نشان می دهد که شاخص بعد از رسیدن به سطح حمایتی ۲۳ درصد فیبوناچی معادل ۹۱۴۰۰۰ واحد و حمایت متحرک ۲۶ دوره ای، توسط سهامداران حقیقی و حقوقی حمایت شده و شروع به بازگشت نموده است.

نکته اینجاست با توجه به شکل گیری الگوی سروشانه در شاخص کل که یکی از الگوهای بازگشتی قدرتمند روند می باشد تارگت را کلاستر ۸۳۵۰۰۰ واحد نشان می دهد.

بررسی نماگر مک دی کلاسیک نیز روند نزولی فعلی را تایید می نماید. با توجه به نشان دادن عکس العمل شاخص نسبت به حمایت ۲۳درصد فیبوناچی و حمایت متحرک، پیش بینی می شود یک پولبک به مقاومت ۹۶۰۰۰۰ واحد داشته باشیم و در صورت شکست و تثبیت بالای مقاومت مذکور می توانیم به روند صعودی بازار و از دست رفتن اعتبار الگوی سروشانه امیدوار باشیم و چنانچه شاخص نتواند بالای کلاستر مقاومتی مذکور تثبیت نماید احتمال افت شاخص تا کلاستر ۸۳۵۰۰۰ دور از انتظار نیست.

  • جمع بندی و پیشنهاد:

با توجه به وضعیت فعلی شاخص به نظر می رسد افراد جدید  برای ورود، اصلح است بعد از شکست و تثبیت بالای مقاومت ۹۶۰۰۰۰ واحدی تصمیم گیری نمایند و سرمایه گذارانی که در بازار هستند می توانند تا زمانی که حمایت مهم ۹۱۴۰۰۰ واحدی از دست نرفته، به سهامداری خود ادامه دهند.

تذکر و یادآوری: این تحلیل صرفاً بعد فنی و تکنیکال را بررسی نموده و سرمایه گذاران و سهامداران می بایست بعد از مد نظر قراردادن ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک نسبت به تصمیم گیری مناسب اقدام کنند.