اقتصاد بازار: سازمان خصوصی سازی برای دومین بار برنامه عرضه بلوک ۱۶.۷۵درصدی ذوب آهن با کاهش قیمت نسبت به قبل دارد تا شاید در چهارمین عرضه بلوکی، طلسم این شرکت مشمول اصل ۴۴ شکسته شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، به دنبال ناکامی ماه گذشته سازمان خصوصی سازی در فروش بلوک 16.75 درصدی ذوب آهن، این سازمان با کاهش قیمت پایه هر سهم، برای دومین بار این بلوک را روانه میز فروش می کند تا چهارمین عرضه بلوکی این شرکت مشمول اصل 44 رخ دهد و شاید طلسم واگذاری بلوک مدیریتی شکسته شود.
براساس این گزارش، سازمان خصوصی سازی بعد از ناکامی در فروش 35 درصدی سهام ذوب در اول اسفند سال گذشته و 73 درصد سهام در 30 خرداد سال جاری و 16.75 درصدی 26 آبان، بار دیگر به وکالت از صندوق بازنشستگی فولاد و از طریق کارگزاری بانک ملی، اقدام به عرضه بلوکی می کند.
این بلوک شامل بیش از یک میلیارد و 317 میلیون سهم ذوب است که به قیمت پایه هر سهم 2749 ریال (در عرضه قبلی هر سهم 300 تومان) و به ارزش پایه 362 میلیارد تومان (در عرضه قبلی 395 میلیارد تومان) ست که دوشنبه 29 آذز به صورت 25 درصد نقد و مابقی اقساط دو ساله در بازار دوم معاملات فرابورس، عرضه خواهد شد.