اقتصاد بازار: با اعلام پیغام ناظر بازار تعداد 12 میلیون سهم شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان روز گذشته برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران در نماد "غگلپا" به روش ثبت سفارش عرضه شد و هر سهم آن 9900 ریال قیمت خورد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار، بر اساس گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات روز جاری حدود 10 درصد از سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان از پرتفوی سرمایه گذاری شرکت صنایع شیر ایران عرضه شد و معامله گران و فعالان بازار سرمایه پس از کشف قیمت 9900 ریالی "غگلپا" با توجه به سودبرآوردی 1346 ریالی آن برای سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه سال 95 نسبت پی بر ای حدود هفت مرتبه ای را برای هر سهم این مجموعه برگزیدند.

شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان با سرمایه 120 میلیارد ریالی در حالی برای سال مالی جاری 1346 ریال سود به ازای هر سهم برآورد کرده که طی عملکرد 9 ماهه امسال موفق به پوشش 84 درصدی سود برآوردی شده است.

براساس این گزارش، در حالی دیروز درصدی از سهام "غگلپا" توسط شرکت صنایع شیر ایران در بازار فرابورس برای اولین بار عرضه می شود که اغلب زیر مجموعه های این هلدینگ لبنی همچون "غفارس"، "غشصفا" و "غشاذر" با افزایش تقاضا برای خرید سهام و رشد قیمتی مواجه شده اند.