اقتصاد بازار: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به تجربه استارتاپها در بازارهای سرمایه ای دنیا، گفت: با توجه به آمار فروش استارتاپ ها می‌توان گفت این شرکتها، سیستم‌های سنتی ما را به چالش کشیده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد بازار به نقل از مهر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم آغاز به کار فین استارز گفت: حضور استارتاپ‌ها در اقتصاد ایران بسیار مثبت است و در حوزه تکنولوژیک، از روند رو به رشدی برخوردار بوده و سایر شرکت‌ها نیز در حال حرکت به سمت ایده­ های دانش­ بنیان هستند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، نقش استارتاپ‌ها در فضای اقتصادی در توسعه کسب‌وکارها را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: حوزه فین‌تک‌ها و استارتاپ­های مالی در اقتصاد مفاهیم جدیدی هستند که محیط و فضای متفاوتی را ایجاد کرده‌اند که با ایده‌های نوآورانه و دانش ­بنیان خود می‌توانند به توسعه کسب‌وکارها در صنایع مختلف از جمله صنعت مالی کشور کمک شایانی کنند.
وی تصریح کرد: به کارگیری ایده‌های استارتاپی در ایران به سرعت در حال رواج است و پیشرفت روز افزون آن‌ها می­تواند در روند رو به رشد بازار سرمایه و حل چالش‌های آن نیز موثر واقع شود.
به گفته ستاری، نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان به تامین مالی به منظور پیاده‌سازی طرح­ها و ایده‌های نوآورانه، علت اصلی تقاضا برای ورود این شرکت‌ها به تابلوهای بورسی است تا از این طریق تامین مالی این شرکت‌ها با سرعت هر چه بیشتر انجام شود.
وی گفت: با توجه به این آمار فروش می‌توان گفت این استارتاپ‌ها سیستم‌های سنتی ما را به چالش کشیده‌اند و اگر به تجربه بازار سرمایه‌های دنیا توجه کنیم متوجه پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان و تاثیر آن در روند رو به رشد بازار سرمایه می‌شویم.
ستاری با اشاره به رشد روزافزون استارتاپ‌ها تاکید کرد: رشد این شرکت‌ها بیش از روند معمول است و اگر ما نتوانیم خود را با سرعت رشد آن‌ها هماهنگ کنیم از این طوفان جا می‌مانیم.