تعلیق بخشی از تحریم‌های ایران توسط آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور دستورالعملی جدید اعلام کرد مبادلاتی که برای مقابله ایران، سوریه و ونزوئلا با ویروس کرونا ضروری هستند را از قوانین تحریم‌ها به مدت یک سال معاف کرده است.

 

جو متفاوت دلار در انتهای بهار

دلار در خردادماه با سرعت در مسیر صعودی حرکت کرد و توانست تا کانال ۲۴ هزار تومانی بالا بیاید. روند افزایشی اسکناس آمریکایی در آخرین روز این ماه نیز ادامه یافت و روز دوشنبه، ۱۷۰ تومان رشد قیمت را تجربه کرد و به بهای ۲۴ هزار تومان رسید.

 

ارسال ارز مورد نیاز واردکنندگان به اقصی نقاط دنیا

عضو هیات مدیره شرکت صرافی توسعه صادرات ایران، گفت: این شرکت می تواند ارز مورد نیاز واردکنندگان را با مناسب ترین قیمت از سامانه نیما تهیه و آن را به مقاصد مورد نظر واردکنندگان در اقصی نقاط دنیا ارسال کند.

 

افزایش اقلام مجاز به واردات از محل صادرات

با موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت، فهرست اقلام مجاز وارداتی مجاز به استفاده از ارز صادرکنندگان برای واردات، از هزار قلم به سه‌هزار و ۷۰۰ قلم افزایش یافت. بر این اساس، این وزارتخانه در گام اول، فهرست هزار قلم کالا را اعلام کرد که در قالب آن، واردکنندگان می‌توانستند از ارز حاصل از صادرات برای واردات آنها بهره گیرند.

 

نحوه آگاهی از مشمولیت پرداخت مالیات خرید سکه

طبق دستورالعمل سازمان امور مالیاتی، برای اینکه از مشمولیت خود برای پرداخت مالیات خرید سکه از بانک مرکزی اطلاع پیدا کنید، باید ابتدا سامانه عملیات الکترونیک مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir ثبت نام کنید و اگر با درج کد ملی خود در این سامانه شما مشمول پرداخت مالیات باشید، به شما اعلام می شود.

 

واردات سوییچ شبکه آزاد شد

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران اعلام کرد: در مذاکرات انجام شده با دولت و تولیدکنندگان ثبت سفارش سوییچ باز شد و فعالان بازار از امروز می‌توانند کالای مورد نظر خود را سفارش دهند.

 

 واردات برنج کاهش یافت

دبیر انجمن واردکنندگان برنج اعلام کرد: بنابر آخرین آمار در سه ماه نخست امسال ۱۵۰ هزار تن برنج وارد کشور شده که نسبت به سال ۹۸ که جریان عادی واردات را داشتیم، ۷۶ درصد کاهش یافته است.

 

  کاهش ۱۴ درصدی صادرات ایران به عراق

طبق آمارهای گمرک ایران در دوماهه فروردین و اردیبهشت سال ۱۳۹۹ ایران درحالی یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون دلار کالا به عراق صادر کرده بود که این میزان با کاهش ۱۴.۵ درصدی در سال جاری به ۹۴۱ میلیون دلار رسیده است.

 

اصالت سنجی زعفران با هوش مصنوعی  

مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با توجه به اهمیت استراتژیک محصول زعفران از اجرای طرح پژوهشی در خصوص اصالت سنجی زعفران با هوش مصنوعی و ایجاد ارزش افزوده از ضایعات بُنه زعفران خبر داد.

 

قیمت میلیونی بلیت پروازهای تهران-مشهد

در روزهای اخیر موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما در آستانه روز میلاد امام رضا (ع) سبب شد تا سازمان هواپیمایی کشوری به این موضوع ورود کرده و ایرلاین‌ها را به بازگرداندن قیمت‌ها به نرخ نامه توافق شده ملزم کند.