پیش‌بینی روند بازار برای آغاز هفته جاری برای معامله‌گران دشوارتر از هر زمانی است. دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی هفته گذشته به پایان رسید و معامله‌گران درباره سیاست‌های دولت جدید ابهامات زیادی دارند. رئیسی در مراسم تحلیف درباره فعالیت هسته‌ای ایران و تحریم‌ها علیه کشور، اظهار کرد: تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو شود و از هر طرح دیپلماتیک که باعث انجام این امر شود استقبال می‌شود.

 

بنا بر اعلام سخنگوی گمرک، به دلیل تحولات و  درگیریهای داخلی در کشور افغانستان، از گمرکات اجرایی و تجار درخواست می شود تا اطلاع ثانوی از ارسال حامل های صادراتی و ترانزیتی که قصد خروج از  گمرک میلک و بازارچه  گمشاد  را دارند خودداری کنند.

 

 

امکان استعلام چک فراهم شد

بانک مرکزی اعلام کرد: امکان استعلام چک بر اساس اقلام اطلاعاتی در وب سایت اصلی این بانک در دسترس کاربران قرار گرفته است و ثبت و تائید چک از طریق پیامک نیز پس از نهایی شدن تست‌های فنی به زودی ممکن می‌شود.

 

ابلاغ دستورالعمل بسته مشوق‌های صادراتی از هفته آینده

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از ابلاغ دستورالعمل اجرایی بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۴۰۰ در هفته آینده خبر داد.

 

سازمان دامپزشکی با درخواست اتحادیه تولید و تجارت آبزیان در مورد تمدید مدت اعتبار نتایج آزمایشگاهی فراورده های صادراتی آبزیان موافقت کرد.

 

ترخیص موزهای وارداتی تعیین تکلیف شد

به گفته معاون گمرک ایران امکان استفاده از پروانه های صادراتی سیب سال ۹۸ به بعد برای ترخیص محموله های موز وارداتی برقرار شد . لازم به ذکر است که باستناد  بند ۵ مندرجات یادداشت های فصل ۸ کتاب مقررات صادرات و واردات، به ازای صادرات یک و نیم کیلوگرم سیب درختی یا صادرات یک کیلوگرم کشمش یا صادرات یک کیلوگرم پرتقال، حقوق ورودی یک کیلوگرم موز وارداتی معادل ۵ درصد ارزش تعیین شده است.

 

عراق دومین بازار صادراتی ایران

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه عراق دومین بازار صادراتی ایران به شمار می رود، گفت: ارزش صادرات کالایی ایران به عراق بطور متوسط ماهانه ۵۰۰ میلیون دلار است.

راه‌اندازی اتاق مشترک ایران و فنلاند

عضو هیات رییسه اتاق ایران با اشاره به توسعه روابط با فنلاند، گفت: فعالیت کمیته بازرگانی دو کشور بر اساس قوانین و مقررات ارتقا پیدا کرده و تا سه هفته دیگر با تشکیل مجمع موسسان، اتاق مشترک راه‌اندازی می‌شود.

 

۳۱ مرداد؛ آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به‌ استناد مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا ۳۱ مردادماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری است.

 

پهلوگیری ۵ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی

بنا بر اعلام، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، ۵ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی به میزان ۲۵۵ هزار و ۸۰۰ تن تا پایان مردادماه در بندر شهید رجایی پهلو خواهند گرفت.