مهلت جدید کمیته اقدام ارزی به صادرکنندگان سال 98

بر اساس موافقت کمیته اقدام ارزی، مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرات سال 98 تا پایان مردادماه سال جاری تمدید شد.

 

مرز  افغانستان در شمال سیستان بسته شد

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان: مرز ایران و افغانستان در محدوده پایانه مرزی "میلک" شمال استان در پی کشیده شدن درگیری‌های افغانستان به مناطق هم‌مرز با سیستان و بلوچستان بسته شد.

توقف فعالیت مرزهای اینچه برون و باجگیران با ترکمنستان

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل سازمان راهداری گفت: در حال حاضر همه مرزهای زمینی ما برای انجام صادرات، واردات و ترانزیت فعال هستند، فقط دو مرز باج گیران و اینچه برون در مرز با ترکمنستان که فعالیت در آنها متوقف است؛ با ترکمنستان ۴ پایانه مرزی داریم که دو پایانه آن متوقف و دو پایانه لطف آباد و سرخس فعال است.

معافیت گوشت منجمد وارداتی از پرداخت مالیات

دبیر کارگروه تنظیم بازار موضوع معافیت مالیاتی گوشت‌های وارداتی منجمد از پرداخت مالیات علی‌الحساب ۴ درصدی را ابلاغ کرد.

اعزام ناوگان جاده‌ای به مرز میلک ممنوع شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از ممنوعیت اعزام ناوگان جاده‌ای به پایانه مرزی میلک و بازارچه‌های مرزی با افغانستان خبر داد.

بنا بر اعلام معاون بهره برداری سازمان تملیکی ،  در چهار ماهه نخست سال جاری تعیین تکلیف پرونده کالاهای متروکه بیش از ۱۳۳ درصد رشد کرده است که این رشد بیش از ۲ برابری، نشان دهنده رویکرد سازمان برای ساماندهی وضعیت کالاهای متروکه، رسوبی و همچنین حفظ چرخه بنگاه‌های اقتصادی بوده است.

 

 

معافیت بیمه‌ای ۱۰هزار بنگاه اقتصادی

مطابق آخرین آمار عملکرد طرح کارورزی بیش از ۱۴۴ هزار و ۶۰۰ نفر از فارغ التحصیلان در این طرح ثبت‌نام کرده‌ و بیش از ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی از معافیت بیمه ای بهره مند شدند.

 

صادرات ایران به افغانستان 85 درصد کاهش یافت

به گفته فعالان اقتصادی، با یورش طالبان و گسترش درگیری‌ها در افغانستان تعداد کامیون‌های حامل اقلام صادراتی ایران به این کشور از 100 کامیون در روز به دو یا سه کامیون در روز رسیده است.

 

اولین منطقه آزاد تجارت الکترونیک منطقه منا فعال شد

شهر تجاری دبی، اولین منطقه آزاد تجارت الکترونیک در خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا، رسماً آغاز عملیات خود را اعلام کرد. از جمله امکانات ارائه شده در این شهرک تجاری یک مرکز خدمات گمرکی یکپارچه که خدمات آن بدون تعطیلی 24 ساعت در هفت روز هفته است.