آغاز فرآیند ایفای تعهدات صادرات ریالی

رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران از آغار فرآیند ایفای تعهدات صادرکنندگان ریالی خبر داد. پیمان‌پاک اظهار کرد: بر اساس فراخوان‌های انجام شده تعداد ۳۲۲صادرکننده نسبت به‌ارائه اسناد و مدارک مربوط به‌فروش ریالی به‌کشورهای عراق و افغانستان شامل ۷۳۴۱پروانه صادراتی به‌ارزش حدود ۴٠٠میلیون یورو اقدام کرده‌اند که پس از بررسی در کمیته اقدام ارزی نسبت به‌تایید یا عدم‌تایید فروش ریالی و در نهایت ایفای تعهدات ارزی اقدام می‌‌شود.

 

تاسیس تشکل تجار غیرایرانی با محوریت اتباع افغان

گفته می شود، ۴۰ فعال اقتصادی افغانستانی برای دریافت تاییدیه صلاحیت حرفه‌ای به اتاق تهران معرفی شدند که هر یک از این فعالان اقتصادی به طور متوسط حدود ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه در اختیار دارند. براساس شنیده ها، این فعالان اقتصادی تاکید دارند که به دلیل حضور اعضای خانواده‌شان در دیگر کشورها، نسبت به اقامت دائم در ایران مردد هستند و ممکن است تصمیم بگیرند که دارایی‌هایشان را از ایران خارج کنند.

 

عبور ارزش صادرات صنایع معدنی از ۵ میلیارد دلار

ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی ایران در پنج ماه ابتدایی سال جاری، از ۵ میلیارد دلار عبور کرد. زنجیره فولاد با سهم ۳ میلیارد دلاری بیشترین سهم از صادرات را در اختیار دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۶ درصد رشد یافته است./ اقتصادآنلاین

خبر مهم رییس کنفدراسیون صادرات ایران

استرداد مالیات بر ارزش افزوده سال ٩٩ ظرف یک هفته آینده از سوی تمام حوزه های مالیاتی عملیاتی خواهد شد. به گفته وی استرداد مالیات بر ارزش افزوده سال ١۴٠٠ به دلیل ابهام در بودجه امسال فعلا امکان پذیر نیست ولی موضوع از سوی کنفدراسیون صادرات ایران در حال پیگیری است.

 

پیش شرط صادرات روغن پسته اعلام شد

صادرات روغن پسته به تعیین ماهیت توسط پژوهشکده غذایی سازمان ملی استاندارد منوط شد. براین اساس صادرات روغن پسته صرفا در صورت دریافت تاییدیه تعیین ماهیت سازمان ملی استاندارد ایران برای هر محموله صادراتی مجاز است./ خبرگزاری صداوسیما

 

تمدید مجوزهای صادرات فولاد

دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در نامه‌ای جدید ، محدودیت‌های صادراتی وضع شده برای تولیدکنندگان فولاد در نامه قبلی خود را لغو و مجوزهای صادرات فولاد را یک ماه دیگر تمدید کرد. 

 

واردات ۱۵۰ هزار تن یونجه از روسیه

به گفته رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور،  در سال جاری با توجه به شرایط کرونایی و کاهش مصرف، در حال حاضر نزدیک به ۷ میلیون راس گوسفند چربی‌گرفته و ۲۰۰ هزار راس گوساله بالای ۸۰۰ کیلوگرم داریم که روی دست تولیدکننده مانده است. از سوی دیگر، به دلیل خشکسالی مجبور به واردات بیش از ۱۵۰ هزار تن یونجه از روسیه شدیم.

 

اعلام زمان صادرات ۲میوه پاییزی شمال

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت ، دهم و پانزدهم مهرماه به ترتیب آغاز صادرات نارنگی پیش رس و کیوی از مازندران اعلام شد.

 

اردن در پی تبدیل‌شدن به‌هاب تبادل انرژی

وزیر انرژی اردن اخیرا اعلام کرده است این کشور برنامه ۱۰ساله‌ای برای تبدیل‌شدن به‌هاب تبادل انرژی در منطقه  خاورمیانه طراحی کرده است‌ به‌گونه‌ای که تا سال ۲۰۳۰ به‌کشوری کلیدی در انتقال انرژی در شامات تبدیل شود.