قیمت دلار در معاملات دیروز مسیر نزولی را در پیش گرفت و در آخرین ساعات معاملات روی 27 هزار و 250 تومان ایستاد. قیمت درهم امارات نیز با قیمت 7 هزار و 440 تومان آغاز کرد و در آخرین ساعات معاملات نیز روی همین رقم ایستاد.

افزایش ۸ هزار تنی صادرات پسته

 مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: طبق آمارها در ۶ ماهه نخست سال جاری حدود ۶۳ هزار تن پسته به ارزش ۴۲۶ میلیون و ۱۲۷ هزار دلار صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت هزار تن رشد را نشان می‌دهد.

 تشریح آخرین وضعیت تجارت ایران و اسپانیا 

به گفته عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و اسپانیا، شرکت‌های اسپانیایی از ترس تحریم‌ها همکاری نمی‌کنند. وی افزود:  بیشتر صادرات ایران به اروپا از طریق واسطه‌ها انجام می‌شود، بنابراین آمار منتشره نمی‌تواند دقیق باشد. با این حال صادرات ایران به اسپانیا در سال2019 بیش از 92 میلیون یورو و در سال 2020 بیش از 63 میلیون یورو بوده است.

رشد ۴۰ درصدی تجارت با اتحادیه اوراسیا

بنا بر اعلام  سخنگوی گمرک، در نیمه نخست ۱۴۰۰ بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۴۸۳ میلیون دلار بین ایران با اعضای اتحادیه اقتصادی گمرکی اوراسیا تبادل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد در وزن و ۴۰ درصد در ارزش افزایش داشته است.

جاده "تاتِو" مسیر جدید تجارت ایران و ارمنستان

دولت ارمنستان ساخت جاده جدیدی را برای تجارت با ایران به ارزش یک میلیارد دلار به مناقصه گذاشته که با وجود تونل‌هایی که دارد می‌تواند مسیر مرز نوردوز تا ایروان را از ۹ به ۴ ساعت کاهش دهد. از سوی دیگر تنها ۴ کیلومتر از مسیر جاده قدیم نیاز به آسفالت و زیرسازی دارد که برای تکمیل آن تنها به ۱۰روز آفتابی نیاز است.

 افزایش ۵۰ درصدی صادرات میوه ایران به روسیه

سایت ایست فروت اعلام کرد در سه ماهه نخست امسال ایران ۱۹۶ میلیون دلار به روسیه صادرات میوه و خشکبار داشته است. آمارها نشان می‌دهد صادرات میوه به روسیه در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشاله سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.