کاغذ دیواری های چینی 

می گویند بازار ایران در تسخیر کاغذدیواری های کشور چین است. اما این محصول، مانند تمامی محصولات وارداتی این کشور کیفیت یکسانی ندارد؛  هرچند برخی از آن ها به لحاظ کیفی با کشورهای اروپایی از نظر دوام برابری می کنند. این دسته از کاغذ دیواری ها، می تواند برای آن دسته از افراد که به دنبال هزینه کمتر هستند بسیار مناسب باشد. می توان با جرأت گفت که بیشترین و متنوع ترین تولید کاغذدیواری مربوط به کشور چین است .

تولید کاغذدیواری در کشور چین، به لحاظ تنوع کیفی و قیمت بسیار متفاوت است.  مردمان کشور چین با فرهنگی غنی و کهنسالی که در رابطه با نقاشی بر روی کاغذو چسباندن آن بر دیوار یا نصب آن به صورت پرده های بسیار زیبا در بالای اتاق داشتند از سالیان دور به کاغذدیواری علاقمند بودند و این علاقه باعث شد ه که اینک این کشوربه عنوان برترین تولید کننده ی کاغذدیواری شهرتی جهانی پیدا کنند .

چینی ها با ذهن اقتصادی قوی خود با تولید کاغذدیواری های با طرح های بی نظیر اما با کیفیت و قیمت های مختلف توانسته اند از قشر ضعیف تا ثروتمند را تحت تأثیر هنرشان قرار دهند البته قابل ذکر است که کاغذدیواری های قیمت پایین ولی قابل شست و شو از جمله تولیدات بسیار پرطرفدار چینی ها است .چینی ها در طراحی رنگ از رنگ های بسیار متنوع و شاد بهره برده اند به گونه ای که هر شخصی هر قدر سخت پسند باشد می تواند رنگ مورد علاقه اش را بیابد .

گفته می شود، اگر کاغذدیواری باکیفیت عالی و تحت دیزاین ایتالیا می خواهید و یا کاغذدیواری با قیمت مناسب و قابل شست و شو در نظر دارید پیشنهاد ما به شما کاغذدیواری های چین است .

 

201802241657588625625

تاریخچه کاغذ دیواری

تاریخچه کاغذ دیواری از چین باستان آغاز می‌شود. برای این ادعا می توان ۲ دلیل را مطرح نمود: ۱- چینی‌ها مخترع کاغذ بودند. ۲- چینی‌ها کاغذ برنج را ۲۰۰ سال پیش از میلاد بر دیوارهای خود می‌چسباندند.

گفته می‌شود که در قرن ۸ میلادی یک زندانی چینی، راز کاغذ را برای عرب‌ها فاش نمود که در نتیجه آنها نیز دانش کاغذسازی را به اروپا منتقل نمودند. کاغذ دیواری واقعی با پیدایش صنعت چاپ متولد شد. در دوران رونسانس، کاغذ دیواری که با استفاده از تکنیک چاپ کلیشه چوبی تولید می‌شد، در میان اشراف اروپا محبوبیت یافت.

کاغذ دیواری‌های اولیه طرح‌هایی مشابه تصاویر فرشینه‌ها داشتند و گاهی اوقات ورقۀ بزرگ کاغذی همانند فرشینه‌ها به صورت آزاد بر روی دیوار نصب می‌شد و گاهی نیز همچون سیستم امروزی آنرا بر دیوار می‌چسباندند. انگلستان از کشورهای پیشرو در صنعت کاغذ دیواری محسوب می‌شود. قدیمی‌ترین نمونۀ به جا مانده از کاغذ دیواری در انگلستان که در لندن به چاپ رسیده بوده به سال ۱۵۰۹ برمی‌گردد.

استفاده از کاغذ دیواری بعد از دوران تکفیر هنری هشتم از سوی کلیسای کاتولیک بسیار رایج شد، زیرا این امر موجب قطع روابط سایر کشورها با انگلستان و در نتیجه جلوگیری از صدور فرشینه به آن کشور شد. از آنجا که انگلستان خود در تولید فرشینه مهارتی نداشت، اشراف و نجیب زادگان به کاغذ دیواری روی آوردند.

 

کیفیت حرف اول و آخر را می‌زند

دلایل رکود بازار تولیدات داخلی کاغذ دیواری هر چه که باشد موضوع مهم فرصت به وجود آمده برای فعالیت در این بخش است که اکثر فعالان و کارشناسان این حوزه به اتفاق به آن اذعان دارند.

در شرایطی که کیفیت حرف اول و آخر را در بازار می‌زند محصولات خارجی در بازار طرفداران بیشتری دارد. مهرداد موذنی یکی از فروشندگان تزیینات ساختمانی می‌گوید: در حال حاضر، بیش از ۸۰ درصد محصولاتی که در بازار به فروش می‌رسد کالا‌های خارجی است و این نه به دلیل تبلیغات و جو‌سازی برای فروش محصولات خارجی، بلکه به خاطر کیفیت است. وی می‌افزاید: مصرف کننده حق انتخاب دارد و می‌خواهد کالای باکیفیت خریداری کند و طبیعتا نخستین گزینه در انتخاب کاغذ دیواری یا به ظهور کلی تزیینات ساختمانی کالای باکیفیت است و در برخی حوزه‌ها مثل کاغذ دیواری کیفیت محصولات خارجی در سطح بالاتری قرار دارد. موذنی در تکمیل صحبت‌هایش می‌گوید: مسئله دیگر در تنوع طرح‌ها و خلاقیت در تأمین نیاز همه سلیقه‌های بازار است که در تولیدات داخلی این بخش رعایت نمی‌شود، از طرف دیگر تنها عامل‌قیمت هم نمی‌تواند مصرف‌کننده را مجاب به خرید کند. وی در توصیه به سرمایه‌گذاران می‌گوید: با شناختی که از بازار دارم می‌توانم بگویم سرمایه‌گذارانی که قصد ورود به این بازار را دارند ابتدا باید سلیقه مخاطب و کالاهای موجود در بازار را بررسی کنند و اگر می‌خواهند تولید داشته باشند این تولید باید در بالاترین سطح و با تکنولوژی روز دنیا صورت گیرد.از طرف دیگر، بحث تنوع و خلاقیت در فضا‌سازی است که می‌توان طرح‌هایی مبتنی بر الگوهای بومی و سنتی تولید شود. این فعال بازار در پایان می‌گوید: داشتن سرمایه مناسب برای تولید در تراز کیفی مناسب حتی برای عرضه به بازار‌های جهانی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.علاوه بر این توجه به نقش طراحان و ایده‌پردازان در این صنعت بسیار قابل توجه است، بنابراین تازه‌وارد‌ها با تکیه بر دانش طراحی بومی می‌توانند نه‌تنها در بازار‌های داخلی سهم از دست رفته خود را بازیابند، بلکه نیم‌نگاهی هم به بازار‌های منطقه‌ای و حتی جهانی داشته باشند.

 

بالا

هفده الگوی پایه تحت عنوان کاغذ دیواری

از کاغذ دیواری جهت پوشش‌دهی و تزئین دیوارهای داخلی خانه‌ها، دفاتر و سایر ساختمان‌ها استفاده می‌کنند و یکی از عوامل موثر در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. معمولا کاغذ دیواری به صورت رولی به فروش می‌رسد و با استفاده از چسب مخصوص کاغذ دیواری بر روی دیوار نصب می‌گردد.

کاغذ دیواری هم به صورت نقشدار و گلدار و هم به صورت ساده و با قابلیت رنگ‌پذیری بر آن موجود می‌باشد. به زبان ریاضی، هفده الگوی پایه تحت عنوان مجموعه‌های کاغذ دیواری وجود دارند که می‌توان از آنها برای پوشش‌دهی سطحی نامحدود استفاده کرد. تمام طرحهای تولید شدۀ کاغذهای دیواری بر پایه این مجموعه‌ها می‌باشند. می‌توان یک طرح را در چندین رنگ‌بندی تولید نمود.

مراحل ساخت کاغذ دیواری عبارتند از:

ساخت کاغذ: در این مرحله ورقه‌های کاغذ مورد نیاز همچون سایر کاغذها با استفاده از تنه درخت تولید می‌شود.

زیرسازی: پیش از چاپ الگوی مربوطه بر کاغذ، زمینه آن باید زیرسازی شود. این عمل با چسباندن لایه‌ای از PVC بر سطح کاغذ انجام می‌شود.

چاپ: چهار تکنیک متفاوت برای چاپ کاغذ دیواری وجود دارد؛ چاپ سطحی، کلیشه‌ای، سیلک اسکرین و غلتکی.

چسب زنی: کاغذ چاپ شده با لایه‌ای از چسب نشاسته مرطوب پوشانده و سپس خشک می‌شود.

بسته‌بندی: کاغذ دیواری براساس نوع استفاده آن (خانگی یا اداری) در ابعاد تعیین شده بریده و سپس به صورت رولی بسته‌بندی می‌شود و مشخصات و دستور عمل نصب آن بر روی برچسب‌هایی بر روی هر طاقه چسبانده می‌شود.