حرکت رو به رشد کشور
یکی از پروژه‌هایی که با حضور واعظی افتتاح شد، فاز سوم خط یک قطار شهری تبریز بود. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: در ایام دهه فجر، 6 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در بخش‌های مختلف استان آذربایجان شرقی افتتاح شد که این بیانگر شکست طرح‌های دشمنان و حرکت رو به رشد کشور است.
وی خط یک قطار شهری تبریز را خدمتی شایسته به مردم تبریز برشمرد و افزود: مدیرعامل قطار شهری تبریز این وعده را داده است که هر سه ماه یکبار بخشی از قطار شهری تبریز به بهره‌برداری برسد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، واعظی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش مسئولان استان آذربایجان شرقی، اقدامات خوبی در راستای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها در بخش‌های مختلف انجام شده است.
وی افزود: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پیش‌رو در همه بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و خدمات به شمار می‌رود.
پروژه‌های بزرگی در حال اجرا است
واعظی با بیان اینکه ایران امروز از همه فشارها عبور کرده و در سراسر کشور پروژه‌های بزرگی در حال اجرا است، گفت: ملت بزرگ ایران در تمامی صحنه‌ها نشان دادند که می‌توانند دشمن را شکست دهند.
عبور از شرایط دشوار کنونی
رئیس دفتر رئیس جمهوری، حرکت جهادی در مقطع فعلی و تلاش مضاعف برای ارزآفرینی را ضروری دانست و تأکید کرد: امریکا با هدف تسلیم ملت بزرگ ایران فشار بی‌سابقه‌ای را بر کشور وارد کرده و بی‌تردید اگر این فشار به هر کشور دیگری وارد می‌شد، چند ماه بیشتر دوام نمی‌آورد. از سویی واعظی در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی اظهارداشت: باید قدردان مردم و همه فعالان و تولیدکنندگان و کارآفرینان باشیم که با مقاومت و تلاش خود، دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشتند.
سیاست‌های دولت مورد تأیید اعضای دولت است
رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره ارز 4200 تومانی، گفت: سیاست‌های دولت در زمینه شرایط اقتصادی مورد تأیید همه اعضای دولت بوده و هر دولتی در شرایط خاص و با توجه به مقتضیات و محدودیت‌هایی که دارد، تصمیماتی را اتخاذ می‌کند. وی با اشاره به اینکه سیاست‌های اقتصادی دولت دوازدهم نسبت به دولت یازدهم هیچ تفاوتی نکرده و حتی در دولت دوازدهم برای پیشبرد بهتر امور تغییراتی در کابینه اعمال شد، گفت: تلاش ما این بود که دولت دوازدهم، دولتی باشد که بتواند از کارگاهی که در دولت یازدهم تجهیز شده، ثمره‌ای در راستای گشایش در امور و افزایش رفاه مردم به دست آورد.
شاخص‌ها به‌سمت مثبت شدن در حال تغییر است
واعظی با بیان اینکه سال 97 سال بسیار دشواری از لحاظ شرایط اقتصادی برای کشور و مردم ایران بود، افزود: اعمال هر تحریمی از سوی امریکا تأثیرات زیادی در بازار و نرخ ارز داشت، اما با وجود این تحریم‌ها راه خود را گم نکردیم و امروز در مقایسه با سال 97 شاخص‌ها به‌سمت مثبت شدن در حال تغییر است. وی گفت: در بخش صنعت استان آذربایجان شرقی امکانات و زیرساخت‌های بسیار خوب و نیروی انسانی فعال مستعد وجود دارد که استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها می‌تواند تحولی بزرگ در بخش‌های مختلف اقتصادی ایجاد کند. رئیس دفتر رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی هم تصریح کرد: دشمن نسبت به توطئه‌های خود ناامید شده است و تقویت اتحاد، انسجام و وحدت پایانی بر توطئه‌افکنی آنها خواهد بود.
 فعال شدن مجدد بنگاه‌های تعطیل
رئیس دفتر رئیس جمهوری، گزارش مسئولان استان آذربایجان شرقی در خصوص افزایش 50 درصدی صادرات نسبت به سال گذشته و فعال شدن مجدد بنگاه‌های تعطیل یا نیمه تعطیل را موجب خرسندی دانست و تأکید کرد: این قبیل اقدامات تنها برای توسعه یک استان نبوده، بلکه یک هدف‌گذاری ملی و موجب سامان‌دادن به اقتصاد کشور خواهد بود. واعظی گفت: باید تلاش کنیم تا در بخش‌های مختلف صادرات محصولات داخلی را افزایش دهیم و در این راستا موافقتنامه اورآسیا مزیتی خوب برای صادرکنندگان این استان با توجه به هم‌مرزی با کشورهای همسایه است.
باید به‌سمت اقتصاد دانش‌بنیان برویم
رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه روند بهبود فضای کسب و کار در استان آذربایجان شرقی رو به ارتقا است، اظهار داشت: توجه به اقتصاد دانش‌بنیان کلید رفع مشکلات است و امروز با توجه به رقابت‌های اقتصادی که در سطح منطقه و جهان وجود دارد دیگر نمی‌توان با اقتصاد سنتی در این عرصه موفق بود و باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان برویم.
حفظ ثبات بازار ارز
واعظی افزود: خوشبختانه امسال در بسیاری از شاخص‌ها رشد خوبی داشته‌ایم و تلاش دولت این است که ثبات ایجاد شده در بازار ارز و کالا را حفظ کرده و اجازه ندهد فشارها و تکانه‌های سیاسی در معیشت مردم اثر بگذارد. واعظی با بیان اینکه امریکایی‌ها به‌دنبال این بودند که روابط ایران را با کشورهای دوست از جمله عراق در منطقه کاهش داده و به قول خودشان دست ما را کوتاه کنند، اظهار داشت: امریکایی‌ها هر مسیری علیه ملت ایران وارد شدند با ناکامی مواجه شده و امروز در منطقه برخلاف آنچه آنها به‌دنبال انزوای ایران بودند، خود دچار انزوا شده‌اند.
 افتتاح پروژه‌ها پاسخ مناسب به غرب است
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: افتتاح پروژه‌ها در کشور جواب خوبی به رسانه‌های غربی است که مدعی هستند که تحریم‌ها اقتصاد ایران را فلج کرده است. واعظی تأکید کرد: حرکت خوب در مسیر توسعه اقتصادی مغایر با تبلیغات رسانه‌های خارجی مبنی بر فلج شدن اقتصاد ایران با تحریم‌های سخت امریکا است.
 رئیس دفتر رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: مردم با ایستادگی خود به دشمنان اعلام کردند که شما نمی‌توانید با فشار حداکثری و تحریم به اهداف خود برسید و ملت ما را بشکنید.  رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اینکه امریکایی‌ها برای طرح معامله قرن تبلیغات فراوانی داشتند و می‌خواستند در این مسیر همه را با خود همراه کنند، گفت: اکثر کشورها حتی آنهایی که طرفدار امریکا هم بودند، این طرح را محکوم کرده و جرأت تأیید آن را نداشتند و از سوی دیگر این طرح موجب انسجام بیشتر گروه‌های فلسطینی شده است.
واعظی با تأکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم تا دوم اسفندماه انتخاباتی پرشور در کشور برگزار شود، گفت: تا امروز همه نهادهای مرتبط با انتخابات بخوبی به وظایف قانونی خود عمل کردند و باید تلاش کنیم تا مردم به برگزارکنندگان انتخابات و حفظ امانتداری در رأی‌شان اعتماد کرده تا شاهد مشارکتی پرشور و حداکثری باشیم.
مردم ایران مقاوم هستند
وی افزود: هر چه فشار‌های تحریم زیاد می‌شود، عزم و اراده مردم هم بیشتر می‌شود تا بگویند شما فشار می‌آورید، ولی بدانید که مردم ایران مقاوم هستند و اجازه نمی‌دهیم که مردم را بشکنید.
دشمن همیشه توسط مردم ایران شکست خواهد خورد
رئیس دفتر ریاست جمهوری ادامه داد: دشمن تلاش می‌کرد با فشار حداکثری در عرض ۳ ماه یک نظام دیگر را بر سر کار بیاورد، ولی ما هر روز افتتاح پروژه داشته و نشان دادیم که دشمن همیشه توسط مردم ایران شکست خواهد خورد. گفتنی است، پروژه طراحی و ساخت مخزن چهارم ذخیره نفتا و نصب سیستم کنترل و تعویض سیل‌های مخازن موجود نیز با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد. هزینه صرف شده برای انجام این پروژه ۱۸۴۶۶۹ میلیون ریال و ظرفیت مخزن ۱۶۰۰۰ مترمکعب (۱۶ میلیون لیتر) است، این پروژه در فروردین ۹۷ شروع شده و مدت زمان انجام آن ۲۳ ماه به طول انجامیده است.

عطف گزارش
اهتمام دولت به توسعه آذربایجان شرقی

واعظی با بیان اینکه در سفر اول رئیس جمهوری به استان آذربایجان شرقی 946 میلیارد تومان تخصیص داده شد که 1981 میلیارد تومان در آن دوره زمانی پرداخت شده که این بیش از
2 برابر آن چیزی بود که برای استان مصوب شد، گفت: این نشان‌دهنده اهتمام دولت نسبت به توسعه استان آذربایجان شرقی و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف است.
پیشرفت مناسب طرح‌ها
وی با اشاره به اینکه در سفر دوم رئیس جمهوری 1245 میلیارد تومان برای آذربایجان شرقی در نظر گرفته شده که تاکنون حدود 907 میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی آن پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که پروژه‌ها و طرح‌های استان روند خوبی را در مسیر اجرا دارند و بخشی از این پروژه‌ها نیز در این سفر افتتاح خواهد شد. گفتنی است، طی دو سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان شرقی، حدود 22 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در عرصه‌های گوناگون به بهره‌برداری رسیده است.


4 نکته از رویداد

1 امسال در بسیاری از شاخص‌ها رشد خوبی داشته‌ایم و تلاش دولت این است که ثبات ایجاد شده در بازار ارز و کالا را حفظ کرده و اجازه ندهد فشارها و تکانه‌های سیاسی در معیشت مردم اثر بگذارد
2 افتتاح پروژه‌ها در کشور جواب خوبی به رسانه‌های غربی است که مدعی هستند که تحریم‌ها اقتصاد ایران را فلج کرده است
3 هر چه فشار‌های تحریم زیاد می‌شود، عزم و اراده مردم هم بیشتر می‌شود تا بگویند شما فشار می‌آورید، ولی بدانید که مردم ایران مقاوم هستند و اجازه نمی‌دهیم که مردم را بشکنید
4 سیاست‌های دولت در زمینه شرایط اقتصادی مورد تأیید همه اعضای دولت بوده و هر دولتی در شرایط خاص و با توجه به مقتضیات و محدودیت‌هایی که دارد، تصمیماتی را اتخاذ می‌کند