ستون اصلی نویسنده

اهداف خود را تعیین کنید و هیچ استثنایی قائل نشوید. بر روی انجام یک کار به شدت تمرکز کنید و اگر آسمان برایتان تیره شده ، نگریزید ، آسمان روشن خواهد شد.حرکت کنید، در تحرک باشید، هر چند جلو پایتان سنگ و ناهمواری باشد، هر چقدر هم سرعتتان بیشتر باشد موانع بیشتر خواهند بود، اما نهراسید، املاء نانوشته غلط ندارد. همه می دانیم اما هر روز و بخصوص به هنگام بروز مشکلات انتظار داریم برای ما مشکلات نباشند! هیچ گریزی نیست، همراه با قدم برداشتن مشکلات هم ظهور می کنند اما هر قدم ثروت است.

نظم و انضباط ما را به سوی پیشرفت می برند، اگر دارید، سطح بالاتری از آن را تجربه کنید. حتی در خوردن وعده های غذایی خود نیز نظم را در ساعت مشخص و مقدار مشخص رعایت کنید. روزولت می گوید: با نظم و انظباط توانایی کنترل و انجام صحیح امور را خواهیم داشت، با نظم و انضباط بر تعلل و تنبلی می توان غلبه کرد و می توان خود را به انجام و رسیدن به هدف مجبور کنید.

 گاهی افراد به توانایی جسمی، ثروت، تحصیلات و یا موقعیت و موفقیت دیگران حسادت می کنند اما وقتی از راه رسیدن به آنها یعنی نظم، خود مدیرتی سختگیرانه و بی رحمانه پرده برداشته می شود خیلی سریع جا می زنند. در روزهای پر تلاطم زندگی انسان های ضعیف زندگی خود را هدر می دهند و عقب نشینی می کنند.

گوگل مهندس ارشدی به نام "مت کاتس" دارد.  او می گوید: چند سال پیش که خود را اسیر در یک چرخه تکراری از زندگی می دیدم یک برنامه 30 روزه از کارهایی که همیشه می خواستم در زندگی انجام بدهم آغاز کردم؛ دوچرخه سواری تا محل کار، ده هزار قدم در روز، هر روز یک عکس، نوشتن رمان و عدم تماشای تلوزیون، نخوردن شکر و توییت نکردن و نخوردن کافئین. طی این 30 روز آموختم ماههایی که یکی پس از دیگری در فرار هستند می شود بیادماندنی شوند. تغییرات کوچک پایدار خواهند شد.

خوب است با خود سختگیر باشید، نظم و انضباط رادر زندگی تبدیل به عادت کنید، به این روش و اینگونه شخصیت وخرد شما کامل می شود.

در کتاب راه هایی که کمتر در آن سفر کرده اید گفته می شود: راه حل اصلی مشکلات زندگی، نظم و انضباط است، بدون این هیچ مشکل و سختی را نمی توانید حل کنید.

همچنین در کتاب "اثر مرکب" سه روش کلیدی معرفی شده است:

اول: هدف خود را واضح و شفاف کنید؛ اگر می خواهید وزن کم کنید واضح و شفاف بگویید چند کیلو طی چند هفته. اهداف واضح راه حرکت ذهن را روشن می کنند

دوم: بدون استثنا راه دستیابی به هدف را بپیماییم. اگر قرار است 10 کیلو طی 2 ماه کم کنید خوردن یک کیک و یا دسر را استثنا نکنید و پایبند باشید، تسلیم نشوید. اگر استثنا قائل شوید بخشی از انرژی و توان ذهنی شما از بین خواهد رفت. کسانی که رفتار های منظم دارند استثنا قائل نمی شوند. هدف مقدم است و هیچ استثنایی جایز نیست. با خود سخت گیر باشید، بگذارید نظم و انضباط به یک عادت و یک اصل در زندگی تان تبدیل شود.

سوم: تنها یک هدف اصلی تعیین کنید، ایجاد چالش های متعدد برایتان خستگی ایجاد می کند اما یک هدف را به اجزاء و اهداف کوچک تر تقسیم کنید. گاهی افراد بعد از مدتی تلاش برای رسیدن به هدف، بدلیل طولانی شدن پروسه خسته می شوند و کار را رها می کنند. جاده رسیدن به هدف را به قسمت های متعدد و کوچک و آسان تبدیل کنید و همیشه پایدار هر چند کند حرکت کنید.

قبلا تصور می کردم زندگی کوتاه است و باید بیشتر تفریح کرد و تا حد ممکن مصرف کننده بود، از هر چیز!

اکنون کشف کردم:

آنها همگی بی نظمی هایی هستند که مصیبت و رنج به بار خواهند آورد.

پرخوری و ورزش نکردن درد و رنج جسمانی می آورد. دیر رسیدن به قرارها و کارهای روزمره بی ثباتی به ارمغان می آورد.

نداشتن هدف مشخص و واضح باعث می شود راه خود را در زندگی گم کنیم.

اکنون آرزوی من اینست که با نظم و تلاش و رنج و درد به هدفم برسم اما زندانی آرزو ها نباشم، نظم و انضباط من را به هدف می رساند .

 

https://instagram.com/ehsanchelongar?r=nametag