بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت نقش جهان از خیریه های فعال در استان اصفهان با شعباتی در کاشان و یزد است که بیشترین فعالیت های حمایتی خود را متمرکز بر پوشش خانواده های بی سرپرست و ایتام با هدف ارتقای جایگاه خانواده ها به خودکفایی و خودشکوفایی آنان در جامعه نموده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، امیرحسین معینی، مدیرعامل بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت در نشست رسانه ای خود بمناسبت سالروز تشکیل این نهاد (13تیرماه) بیان کرد: خدا را شاکریم که توانستیم با همیاری خیران باری از دوش جامعه برداریم و از دغدغه های مردم بکاهیم.

معینی با گرامیداشت روز قلم، به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه اشاره کرد وگفت: گاهی مراکز خیریه بجای عام المنفعه بودن به آفتی برای افراد تبدیل شده اند. زیرا برخی براین تصورند که صرفا با مراجعه ماهانه به خیریه کمک دریافت کنند. بدون آنکه تلاشی برای تغییر وضعیت خود بکنند. وی افزود: ما با توجه به این موضوع سعی کرده ایم برای توانمندسازی افراد تا حد خودکفایی آنها تلاش کنیم. وی به تشریح فعالیت های خیریه در این زمینه پرداخت که برگزاری کلاس های آموزشی و نمایشگاه فروش محصولات، غرفه های صنایع دستی، نقاشی، زیورآلات، تهیه کیک و شیرینی و موارد مشابه توانسته نتایج خوبی در خودباوری افراد تحت پوش داشته باشد.

معینی از برگزاری کمپین هایی در برخی مناطق محروم و صعب العبور استان اصفهان خبر داد و افزود: با کمک مردم و خیرین نیکوکار، هزاران بسته حمایتی لوازم التحریر در این مناطق توزیع کردیم. قربانی اول هرماه قمری برای جذب نذورات و هدایای قربانی مردم با هدف توزیع بین نیازمندان از دیگر اقدامات بنیاد است.

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت از موضوع "یک لقمه مهربانی" سخن راند که در این مرکز با همکاری رستوران ها و تالارها برای توزیع وعده های غذایی گرم بویژه در مناطق محروم بصورت کاملا بهداشتی انجام می شود.

هادی شوشتری، مدیر مشارکت های مردمی بنیاد نیکوکاری رهروان معرفت با اشاره به تشکیل این نهاد از سال 93، گفت: بنیاد از ابتدا، حفظ کرامت خانواده های تحت پوشش را مدنظر داشته و با بازدیدهای دوره ای سرزده، تلاش می کند تا خدمات را به نیازمند واقعی برساند. وی اظهار کرد: بنیاد رهروان معرفت مبتنی براین باور شکل گرفته است که اگر نیازهای اولیه و فیزیولوژیک فرد تامین گردد، می تواند مراحل هرم زیستی خود را بدرستی طی کند و به سمت خودشکوفایی گام بردارد.