شهرداری خمینی شهر با احراز رتبه اول بین شهرداری های استان اصفهان در دوسال پیاپی، در سال جاری به استقبال افتتاح بیش از 60 طرح عمرانی می رود که در این خصوص، گوشه و کنار این شهر به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بازار، علی اصغر حاج حیدری، شهردار خمینی شهر به همراه معاونت های فرهنگی، اجرایی و عمرانی در نشستی با رسانه ها در گرامیداشت روز شهرداری ها و دهیاری ها که شبانه روز برای آسایش مردم تلاش می کنند، از اجرای طرح‌های عمرانی، پروژه های آبرسانی و توسعه فضای سبز و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی خبر داد و توسعه عمرانی شهر را موثر در انگیزه ماندگاری مردم در خمینی شهر دانست.

وی گفت: بودجه عمرانی شهرداری خمینی شهر در طول سالهای فعالیت او از 30 میلیارد به 205 میلیارد افزایش یافته است و امسال خمینی شهر مانند یک کارگاه عمرانی به استقبال بهره برداری بیش از 60 طرح عمرانی در بخش‌های مختلف آسفالت معابر، فضای سبز، ساخت بلوار و میدان، پارک‌ها، پل، جاده، توسعه حمل و نقل، برنامه های فرهنگی و گردشگری و دیگر پروژه ها می رود. حاج حیدری با اشاره به افتتاح ۷۰ درصد از طرح‌های نیمه تمام شهری در سال جاری، اظهارداشت: در عملیاتی ساختن طرح‌های عمرانی بگونه ای برنامه‌ریزی می‌شود که تعادل در کل شهر برقرار شود.

حاج حیدری در تشریح پروژه های آبرسانی به فضای سبز، از احیای مادی گبر خبرداد و گفت: 750 هکتار اراضی باغات در معرض نابودی، از بی آبی نجات یافت که در طرح احیای این مادی، آبرسانی به تمام باغات در حاشیه آن انجام می شود. وی یادآور شد: کل شبکه آبرسانی به فضای سبز 155هزارمتر طول دارد که 85 هزارمتر در سالهای اخیر اجرا شده است. همچنین، در این مدت شبکه آبرسانی تحت فشار از یک هکتار به 32 هکتار افزایش یافت. وی افزایش ۲.۵ متری سرانه فضای سبز شهر در سال گذشته را از دیگر اقدامات شهرداری عنوان کرد و افزود: سرانه فضای سبز خمینی شهر از ۶ متر به   ۸.۵ متر رسید و شبکه آبرسانی نیز ۲ برابر شده است.

شهردارخمینی شهر از نهضت آسفالت در کل شهر صحبت کرد و افزود: عملیات آسفالت در خمینی شهر روزانه استمرار دارد و امسال بیش از ۳۰ میلیارد تومان حجم آسفالت معابر در شهر و افتتاح پنج بلوار و اصلاح گره های ترافیکی مهم را خواهیم داشت. وی از آزادسازی بعنوان دشوارترین و پرهزینه ترین کار نام برد و افزود: برای آزادسازی 3 بلوار در شهر و طضایت صاحبان صدها خانه و مغازه، 5 میلیارد تومان هزینه کردیم.

حاج حیدری نیز بعنوان عضو هیات مدیره مجمع خیران بیمارستان ساعی بیان کرد: احداث عظیم ترین بیمارستان کشور با 35 هزارمتر زیربنا در 9 طبقه در خمینی شهر مستلزم اقدامات زیرساختی در این منطقه است که شهرداری با همکاری خیرین خمینی شهر در عملیات آسفالت و توسعه طرح های عمرانی گام برمی دارد.

وی در اشاره به سال جهش تولید اضافه کرد: این حرکت در قالب خدمات عمرانی تحقق می‌بابد و شهرداری از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد. چنانچه، اکنون از بودجه پیش‌بینی شده خود برای سال جاری ۱۰ درصد جلو هستیم و این موضوع برای این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است.

حاج حیدری با بیان اینکه در این منطقه زمین‌خواری وجود ندارد، از ساماندهی باغ ها خبر داد و افزود: موارد تغییرکاربری باغات بسیار کم و بیشتر تبدیل به باغ ویلا اتفاق می افتد.

شهردار در بیان سابقه کهن و 3هزارساله تاریخی خمینی شهر، جایگاه گردشگری در این شهر را با وجود تفرجگاه های بام سبز، چشمه لادور، خانه های سرتیپ، زهتاب و میردامادی ها، برج کبوتر و...مهم برشمرد و افزود: خمینی شهر و کاشان در سال گذشته در جذب گردشگر بعنوان شهر برتر انتخاب شدند. همچنین، وجود 13 پارک و 3 پارک دیگر که امسال افتتاح می گردد، از پتانسیل های گردشگری در خمینی شهر هستند.

حاج حیدری در مورد ساماندهی مشاغل، از تلاش شهرداری برای حفظ بازارهای سنتی روز خبر داد و گفت: در منطقه نیمه صنعتی دوشاخ، برای ساماندهی برخی مشاغل فعایت هایی در حال انجام است که بعداز سه سال به بهره برداری برسد.

وی در با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در شهر خمینی شهر متناسب با گروه هایمختلف برگزار شد، اظهارداشت: برای سال جاری نیز برنامه های فراوانی پیش بینی کردیم که متاسفانه با شیوع بیماری کرونا در این زمینه  مشکل ایجاد شده است. البته برخی برنامه ها همانند برنامه هشت سین، دیار کهنم ماربین، مسابقات خلاقیت، جشنواره کتاب باز و  برخی برنامه های دیگر صورت مجازی برگزار شد و استقبال خوبی صورت گرفت.