دکتر احسان مشکلانی، معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی در کارگاه آموزشی آزمون های دانشگاه که با حضور روسا و معاونان آموزشی ۲۹ مرکز دانشگاهی استان اصفهان برگزار شد، از آغاز آزمون های بر خط دانشگاه از روز شنبه ۲۱ تیرماه خبر داد.

به گزارش اقتصاد بازار، معاون علمی دانشگاه گفت: با توجه به نکات مطرح شده در مجمع عمومی روسا و با بررسی و هم اندیشی با روسای مراکز استان، سامانه آزمون دانشگاه به آدرس www.azmoonuast.ir  در دسترس بوده و به منظور هماهنگی بیشتر و کاهش مشکلات احتمالی، کارگاه آموزشی با حضور پشتیبانان سامانه برنامه ریزی و اجرا شده است. 

احسان مشکلانی با اشاره به اینکه این اولین آزمون برخط دانشگاه با توجه به شیوع بیماری کروناست، گفت: علی رغم آنکه زیر ساخت های برگزاری کلاس ها و آزمون الکترونیک مانند بسیاری از دانشگاه های کشور در این دانشگاه نیز وجود نداشت، ستاد استان اصفهان تمامی امکانات خود را برای مدیریت  و برگزاری حداکثری کلاس های درس و جلوگیری از وقفه در آموزش دانشجویان به کار گرفت و در این مرحله نیز تمامی تلاش مسوولان در برگزاری آزمون ها در بستری امن و آسان است.

مشکلانی اضافه کرد: در آزمون ها، مدرسان مانند همیشه نقش کلیدی و تعیین کننده دارند و انتظار می رود با اطلاع رسانی به موقع مراکز آموزشی، سوالات در زمان مقرر بارگذاری شود.

وی یادآوری کرد: به منظور آمادگی بیشتر دانشجویان و مدرسان، متن و فیلم های آموزشی تهیه و در سامانه آزمون قرار گرفته است. 

معاون علمی دانشگاه در ادامه به دانشجویان و مدرسان توصیه کرد: اولا دسترسی اینترنت خود را قبل از هر آزمون مورد بررسی قرار داده و نسبت به نصب آخرین نسخه مرورگر رایانه خود اقدام کرده و پس از ورود به سامانه آزمون از صحت مشخصات خود اطمینان حاصل کنند و به محض ورود به آزمون مشخصات شخصی و عناوین دروس انتخابی را در قسمت پروفایل کاربر بررسی و در صورت مغایرت با انتخاب واحد به پشتیبان مرکز محل تحصیل خود که نحوه تماس با ایشان در صفحه اول سامانه درج شده است، اطلاع رسانی و رفع مغایرت کنند.

احسان مشکلانی افزود: آزمون ها زمانی برای دانشجویان قابل مشاهده است که مدرس مربوط نسبت به ایجاد آزمون و بارگذاری آن اقدام کرده باشد، لذا با توجه به بارگذاری آزمون های دو روز ابتدایی امتحانات توسط مدرسین در صورت عدم مشاهده آزمونهای مربوط به روزهای آینده دانشجویان نگران نباشند، زیرا مدرسان محترم می توانند تا دو روز قبل از هر آزمون سوالات را بارگذاری نمایند. همچنین ضروری است مدرسان دانشگاه پس از مشاهده راهنمای سامانه نسبت به طراحی و بارگذاری سوالات خود در اسرع وقت اقدام نمایند.

مشکلانی اعلام کرد: آزمون دروس متمرکز مربوط به دروس عمومی و مهارت مشترک از طریق سامانه ویژه آزمون های متمرکز و آزمون دروس عملی نیز به صورت حضوری و طبق نظر مدرس و با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی در پایان ضمن اظهار امیدواری برای بهبود شرایط همه گیری ویروس کرونا در کشور گفت: با توجه به فشردگی زمانی و آمار نزدیک به 6 هزار نفرآزمون به صورت روزانه و طی 30 روز، با تمام توان به دنبال ایجاد فضای امن و راحت برای برگزاری امتحانات هستیم و برای دانشجویان عزیز، موفقیت و سربلندی همراه با آرامش و پیشرفت آرزومندیم.