حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در بازدید از ستاد خبری جشنواره گفت: با توجه به سیاست‌گذاری امسال جشنواره برای برگزاری به صورت آنلاین، اصفهان همانند سال های گذشته جشنواره را به خوبی در سطح بین‌المللی برگزار کرد و امسال هم در فضای مجازی ایده‌ها و خلاقیت‌های خوبی از جشنواره دیده‌ایم.

وی نحوه برگزاری جشنواره امسال را گویای توانمندی و ظرفیت استان و شهر اصفهان بیان کرد که در هر شرایطی می تواند جشنواره بین المللی کودک و نوجوان را برگزار کند. آثار خیلی خوبی هم در حدود 498 اثر به جشنواره رسیده و نزدیک به 107 اثر برای پخش در بستر اینترنتی انتخاب شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: در بخش های جنبی جشنواره، خلاقیت خوبی وجود داشته و نمونه های بارزی از آن در سطح شهر و کشور بازتاب داشته است؛ به ویژه در بیمارستان تخصصی امام حسین(ع) که هر روز به مدت دو ساعت و نیم برای کودکان این بیمارستان، برنامه به صورت زنده پخش می شود، از نکات خوبی بود که مشاهده کردیم چرا که مخاطب امروز نیازمند کمک روحی است و باید به او توجه شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی معتقد بودند امسال جشنواره نباید برگزار شود، گفت: شاید در اوایل سال صحبت از تغییر زمان جشنواره یا عدم برگزاری آن بود اما این پیش بینی را داشتیم که جشنواره با شرایط خاص برگزار شود. در نهایت قبل از آغاز زمان جشنواره مسئولان به این جمع بندی رسیدند که کرونا مانع برگزاری جشنواره نباشد. اکنون نیز نشان داده شد جشنواره بدون هیچ مشکلی برای مخاطب خود در حال برگزاری است و حتی ظرفیتی ایجاد کرده که کودکان و نوجوانان ضمن حضور در منازل خود در حال بهره برداری از جشنواره‌اند. این به ما یاد داد سال‌های آینده هم از فضای آنلاین برای فراگیری بیشتر این رویداد استفاده کنیم.

معتمدی، تاثیر برگزاری جشنواره را ایجاد نشاط و شادی برای کودکان و کاهش اضطراب‌هایشان و همچنین، تاثیر مطلوبی بر آموزش تحصیلی آنها عنوان کرد.

معتمدی در خصوص توان جشنواره در تبادلات فرهنگی گفت: نکته بسیار مهمی است که اصفهان با 14 شهر خواهر خواندگی دارد و اکنون می تواند به واسطه آن تبادلات و تعاملات فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد و جشنواره می تواند در این زمینه به ارتقای این ارتباطات بینجامد. این جشنواره یک پایلوت برای جلب توجه دنیا به اصفهان بوده و شناختی که از اصفهان در طول جشنواره پیدا میشود تعاملات فرهنگی ما در سطح دنیا را تقویت می کند.  

وی در پایان گفت: امسال با محدودیت هایی که برای جشنواره بود دست اندرکاران با تمام وجود تلاش و برنامه ریزی و سیاست گذاری کردند و می بینیم که جشنواره در مسیر درست خود قرار دارد که نشان از تیزهوشی و برنامه ریزی عوامل برگزار کننده دارد. در نهایت باید توجه داشت که از اکنون برای سال آینده پیوست‌های جشنواره را بیشتر کنیم تا از نظر فرهنگی و گردشگری و تولیدات صنایع دستی نیز، جشنواره بستری برای معرفی اصفهان به جهانیان باشد. ۱۱٨۷۰۰ متر مربع از اراضی ملی در شهرستان برخوار خلع ید شد.