درحالی شاخص کل بورس تهران با افت هفتگی ۴/ ۵ درصدی مواجه شد که در آخرین روز کاری خود روند رو به تعادلی را تجربه کرد و از حجم فروش حقیقی‌ها نیز کاسته شد. بورس‌بازانی که با توجه به انتظارات فزاینده درخصوص کاهش نرخ دلار تصمیمی قاطع برای نقد کردن سهام داشتند، با بازگشت مجدد این ارز به کانال ۲۷هزار تومان مردد شدند. از این‌رو به نظر می‌رسد ادامه شرایط کنونی با توجه به اثرگذاری بر سودسازی شرکت‌ها می‌تواند آرامش نسبی را به تالار شیشه‌ای بازگرداند.

 

براساس برخی برآوردها، گفته می شود، بورسی‌ها سه برابر کل اقتصاد کشور (اعم از دارندگان سپرده، خودرو، ملک و...) مالیات بر ثروت پرداخت کرده اند.

 

وزیر اقتصاد گفت: سهام ۱۰۰ شرکت تا پایان سال عرضه اولیه می‌شود. فرهاد دژپسند، افزود: برای برخی سهامداران نگرانی ایجاد شد که این روند شاخص ممکن است یک روند ثابت باشد. ما برنامه‌هایی را برای عرضه داریم، و نه تنها دولت که شورای عالی بورس برنامه ای دارد.

 

آمادگی فرابورس برای راه‌اندازی بازار بین بانکی/ مدیرعامل فرابورس ایران پیشنهاد داد بازار بین بانکی روی تابلوی معاملات قرار بگیرد و فرابورس ایران برای راه‌اندازی بازار بین بانکی بر بستر معاملاتی این بورس آمادگی خود را اعلام می‌کند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کره جنوبی پس از مطرح شدن توافق ۲۵ ساله ایران و چین به تهران پیام داد و برای آزادی سازی پول‌های ایران اعلام آمادگی کرد.

 

قیمت اوراق تسهیلات مسکن در کف‌ دو ماهه/ هر‌چند گزارش‌های میدانی حکایت از تداوم کاهش بهای ملک دارند اما به‌نظر می‌رسد از یکسو انتظار برای کاهش بیشتر قیمت‌ها و از سوی دیگر مقاومت دارندگان فایل‌های فروش مسکن در دفاتر مشاوران املاک مهم‌ترین عامل کاهش تقاضا برای اوراق تسهیلات مسکن است. این کاهش قیمت به‌وضوح نشان از چرخش انتظارات تورمی در فضای اقتصادی کشور داشت.

 

نوسان طلا در کانال 1800 دلاری/ در هفته گذشته، ریزش طلا در بازار جهانی، نه به‌واسطه رخدادهای موجود در عرصه سیاسی بلکه به واسطه اخبار مهمی بود که از ساخت واکسن‌کرونا به بازارها مخابره شد. خبری که حرکات خنثی قیمت در بازار طلا را به یک‌باره به ریزشی تند و تیز بدل کرد و بهای اونس‌جهانی را از 1965 دلار تا 1850 دلار کاهش داد. اما افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا در ایالات‌متحده قیمت آن را به حدود 1890 دلار رساند.