سنگین‌ترین ریزش سکه در ۲ سال اخیر در آبان ماه رقم خورد. فلز گران‌بهای داخلی با قرار گرفتن بر سکوی ۱۱ میلیون و ۷۲۰ هزار تومانی در آخرین روز معاملاتی، نزدیک به ۱۷ درصد از ارزش خود را طی ماه گذشته از دست داد. برخی فعالان معتقدند با تغییر روند انتظارات در این بازار، بسیاری از سرمایه‌گذاران تصمیم گرفتند که از بازار فلز گران‌بهای داخلی خارج شوند..

 

در بازارهای جهانی فلزات گرانبها شاهد آرامش قیمت طلا در محدوده 1860 دلار بودیم. به نظر می‌آید که شفاف نبودن آثار ثانویه تولید واکسن در کنار مبهم بودن عملکرد اقتصادی دولت‌ها سبب شده تا فعالان این بازار در وضعیت کنونی با احتیاط به نظاره وضع موجود بنشینند.

 

اوراق تسهیلات مسکن، طی یک ماه اخیر نوسانی غیرمنتظره را شاهد نبود. همین امر سبب شد، در حالی که قیمت این اوراق در واپسین روز معاملاتی آبان ماه،  81 هزار 300 تومان معامله می‌شد؛ در انتهای این ماه قیمت هر برگه از این دارایی 90 هزار و 500 تومان را نظاره کند. به نظر می‌رسد با فرارسیدن دوره ثبات در بازارهای سرمایه‌پذیر و افت انتظارات آتی نسبت به افزایش قیمت مسکن در ماه‌های پیش رو شاهد ثبات بیشتری در قیمت این گونه ابزارها باشیم.

 

 

شنیده ها حاکی از برقراری برخی ارتباطات بین ایران و تیم جدید آمریکا دارد. ظاهرا قرار است آمریکا ظرف مدت 2 ماه به برجام بازگردد و ایران نیز در این بازه، به تعهدات برجامی خود باز خواهد گشت! در این صورت محدودیتهای صادرات نفت حداکثر تا مارس 2021 (نوروز 1400) برداشته خواهد شد.

 

 

دولت آماده حذف ارز ۴۲۰۰ است/ وزیر صمت همچنین اعلام کرد: تا یک ماه آینده تمامی بنادری که دارای کالاهای اساسی هستند ترخیص خواهد شد که تا پایان سال هیچ گونه نگرانی از بابت کالا نخواهیم داشت.

 

 

تپسی به بورس می‌آید/ تپسی در حالی به عنوان اولین استارتاپ کشور در فرابورس پذیرش شد که معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، این موضوع را به معنای پذیرش اکوسیستم نوآوری در بدنه‌ی اصلی اقتصاد کشور توصیف کرد.

 

 

سیگنال مثبت برای بورس هفته آتی / آغاز تعطیلی فراگیر، حمایت مجموعه حاکمیت از بورس، نزولی شدن بازارهای مالی رقیب بورس و کاهش نااطمینانی با انتشار اخبار متعدد درباره واکسن کرونا هرکدام سیگنال‌های مثبتی برای بازار سهام در هفته آتی محسوب می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

یک مقام مسئول در بانک مرکزی گفت: چک الکترونیک جایگزین چک کاغذی نخواهد شد و چک کاغذی همچنان در گردش خواهد ماند.